روسیه سه محموله پارچه برای تولید ماسک به ایران ارسال کرد

© Sputnik / Shiva Abshenasروسیه سه محموله پارچه برای تولید ماسک به ایران ارسال کرد
روسیه سه محموله پارچه برای تولید ماسک به ایران ارسال کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در چارچوب کمکهای بشردوستانه در زمینه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، سه محموله پارچه که در ساخت ماسک های پزشکی استفاده می شوند را به ایران تحویل داد. 

به گزارش اسپوتنیک، آندری گاننکو، رایزن مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران اعلام کرد: سه محموله پارچه با وزن تقریبی 3.5 تن که در تولید ماسک های پزشکی استفاده می شوند در تاریخ هفتم، چهاردهم و پانزدهم ماه مه به ایران ارسال شد و تحویل مقامات این کشور گردید.

دانشمندان ایرانی تست نانو برای تشخیص کرونا ساختند  - اسپوتنیک ایران
دانشمندان ایرانی تست نانو برای تشخیص سریع کرونا ساختند

پیشتر نیز روسیه در اقدامی بشر دوستانه به ایران محموله کیت های تست کرونا را ارسال کرده بود. رستم ژیگانشین، نماینده تجارت روسیه در ایران نیز چندی پیش اعلام کرده بود که مسکو آماده است تا پس از اینکه تهران ممنوعیت صادرات را بردارد، خرید و واردات ماسک و مواد ضد عفونی کننده از ایران را در نظر بگیرد. 

حمید زادبوم، معاون وزیر صمت ایران( صنعت، معدن و تجارت) در ماه آوریل در مورد محدودیت های صادرات لوازم پزشکی گفته بود که این ممنوعیت مربوط به صادرات ماسک و پارچه برای تولید آنها است، اما وی امکان رفع ممنوعیت پس از تأمین مقادیر کافی از آنها در کشور را رد نکرد.

در اواخر ماه آوریل، ایران توانست افزایش ده برابری در تولید ماسک داشته باشد، یعنی تولید ماسک پزشکی را از حدود 400 هزار در روز به بیش از 4 میلیون در روز افزایش دهد. این امر باعث شد تا کمبود تجهیزات محفاظتی که در هفته های اول انتشار کروناویروس مشاهده شده بود کم و بیش برطرف شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала