دیدگاه کاربران از خواستگاری معکوس در یک سریال تلویزیونی +ویدئو

© Fotolia / J. Mihatschممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه
ممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراز علاقمندی و پیشنهاد ازدواج یک دختر به پسر مورد علاقه‌ی او در مجموعه تلویزیونی ویژه ماه رمضان با انتقادات کاربران همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک، بخش‌هایی از یک سریال تلویزیونی که به مناسبت ماه رمضان از شبکه‌ی دوم سیما پخش می‌شود و به موضوع خواستگاری معکوس اشاره دارد در فضای مجازی منتشر می‌شود که با انتقادات و نظرات مختلفی از سوی کاربران همراه شده است. «بچه‌ مهندس» نام مجموعه‌ی تلویزیونی ایرانی است که در سه فصل تولید شده است، در قسمت هفدهم فصل سوم این سریال یکی از کاراکترهای آن که دختری جوان است در یک قرار ملاقات با ابراز علاقه به پسری که از پیش او را می‌شناخته و بازگو کردن احساساتش نسبت به او، موضوع خواستگاری از او را مطرح می‌کند. کاربران صفحات اجتماعی نگاه ویژه‌ای به این بخش از سریال داشته‌اند و دیدگاه خود را از مقوله‌ی خواستگاری دختران از پسران بیان می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

بسیاری از کاربران خواستگاری معکوس را در جامعه ایران معمول و معقول عنوان می‌کنند و بر این باورند که لزوما آقایان نباید در امر ازدواج پیش قدم شوند. این کاربران معتقدند باید ابراز علاقه و بیان احساسات صادقانه‌ یک بانو برای هر جامعه‌ای قابل‌پذیرش باشد چراکه این موضوع می‌تواند در انتخاب صحیح و به موقع جوانان نیز تاثیرگذار باشد. گروهی از کاربران با خواستگاری از سوی دختران مخالف هستند و معتقدند بهتر است این سبک ازدواج در ایران ترویج داده نشود و جوانان با همان روش سنتی ازدواج کنند؛ این کاربران بر این باورند که بسیاری از مردان پس شنیدن ابراز علاقه‌ی یک خانم نسبت به خود، مغرور می‌شوند و از این فرصت به نفع خود استفاده می‌کنند. 

View this post on Instagram

A post shared by فصل سوم بچه مهندس۳ (@bachemohandees3) on

برخی از کاربران نیز تجربه خود و خواستگاری از پسر مورد علاقه‌شان که منجر به زندگی مشترک شده است را بازگو می‌کنند و عنوان می‌کنند این اتفاق در روند زندگی‌شان اخلالی ایجاد نکرده است و بسیاری از خواستگاری‌ها از سوی دختران به دلیل اینکه از دیدگاه‌های مختلفی بررسی شده است و می‌توان گفت بیشتر از دید عقلانی تصمیم گرفته شده است نه احساسی، نتیجه‌ای مثبت به دنبال داشته است.

کاربرانی که چندان این سبک از خواستگاری را نمی‌پسندند و معتقدند آقایان برای احترام به خانم‌ها باید در امر ازدواج پیش قدم شوند، با اشاره به روابط عاطفی دو بازیگر نوجوان این سریال در فصل قبل، عنوان می‌کنند که این سریال پیشتر هم به علت ترویج ازدواج زودرس کودکان و کودک همسری مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است و اکنون برای بار دیگر موضوع خواستگاری دختران از پسران را مطرح کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала