کنست اسرائیل به دولت جدید رأی داد

© AFP 2023 / Ronen Zvulunکنست اسرائیل به دولت جدید رأی داد
کنست اسرائیل به دولت جدید رأی داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثر اعضای کنست اسرائیل به 35 اُمین دولت اسرائیل رأی دادند، مراسم تحلیف در حال انجام است.

به گزارش اسپوتنیک، در حمایت از ترکیب جدید کابینه وزیران اسرائیل، 73 نماینده مجلس رأی مثبت و 46 رای مخالف دادند؛ این رأی گیری توسط کانال رسمی تلویزیونی پارلمان اسرائیل پخش شد.

نتانیاهو: دولت جدید اسرائیل به مخالفت با ایران و دیوان بین المللی کیفری ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: دولت جدید اسرائیل به مخالفت با ایران و دیوان بین المللی کیفری ادامه خواهد داد

یک جلسه افتتاحی در حال انجام است که در طی آن، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بنی گانتز که پس از انتقال، جایگزین نتانیاهو به عنوان رئیس دولت خواهد شد و معاونان عهد می کنند که به اسرائیل وفادار بمانند و با وجدان رسالت خود را انجام دهند.

بر اساس توافق صورت گرفته، نتانیاهو به مدت 18 ماه ریاست کابینه ائتلافی را بر عهده خواهد داشت و سپس گانتس که هم ‌اکنون پست وزارت جنگ را عهده دار است به نخست وزیری خواهد رسید.

همانطور که نتانیاهو روز یکشنبه گفت، چرخش در دولت و انتقال در 17 نوامبر 2021 انجام خواهد شد.

بنی گانز در سخنان خود گفت: بزرگترین بحران سیاسی در تاریخ اسرائیل به پایان رسیده است. وی اضافه کرد: زمان آن رسیده است که دوران شکاف و قطبش به پایان برسد و دوران وحدت و آشتی را آغاز کنیم.

یاریف لیفین نماینده عضو حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز در جلسه امروز به جای بنی گانتس به عنوان رئیس جدید پارلمان اسرائیل انتخاب شد.

ناتوانی در تشکیل دولت باعث طولانی ترین بحران سیاسی تاریخ کشور شد که بیش از یک سال به طول انجامید و منجر به سه انتخابات متوالی در آوریل و سپتامبر 2019 و مارس 2020 شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала