محدودیت های آمریکا برای تهیه چیپ های رایانه ای هوآوی

© REUTERS / Aly Songهوآوی
هوآوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین به شدت با اقدامات جدید تاثیر گذار کنترل صادرات ایالات متحده در تأمین تراشه های رایانه ای شرکت مخابراتی چین هواوی مخالف است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده در روز یکشنبه توسط وزارت بازرگانی چین آمده است: چین به قوانین جدید کنترل صادرات ایالات متحده برای هواوی توجه دارد و به شدت با این امر مخالف است.

13 نفر هنگام تیراندازی در لوئیزیانای آمریکا زخمی شدند - اسپوتنیک ایران
13 نفر هنگام تیراندازی در لوئیزیانای آمریکا زخمی شدند

براساس این سند، طرف آمریكایی از نیروهای ملی به بهانه به اصطلاح امنیت ملی استفاده می كند و از اقدامات كنترل صادرات سوءاستفاده می كند و از این طریق به طور مداوم فشار وارد می كند و بنگاه های خصوصی را در كشورهای دیگر مهار می كند. این نقض اصول بازار و رقابت منصفانه، قوانین اساسی تجارت بین المللی و روابط اقتصادی است، که یک تهدید جدی امنیتی برای زنجیره های تولید جهانی و زنجیره های عرضه به شمار می رود. این بیانیه نه تنها منافع بنگاه ها در چین و ایالات متحده را نقض می کند بلکه منافع سایر کشورها را نیز نقض می کند.

در این گزارش آمده است: چین از طرف آمریکایی می خواهد كه فوراً اقدامات نادرست را متوقف كنند و شروع به ایجاد شرایطی برای تجارت عادی و همکاری بین بنگاه های اقتصادی چین و آمریكا كنند. چین تمام اقدامات لازم را برای محافظت از منافع قانونی شرکت های چینی اتخاذ خواهد کرد.

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده، مسئول کنترل صادرات روز جمعه اعلام کرد محدودیت های جدیدی برای شرکت های خارجی که با استفاده از تکنولوژی آمریکایی یا نرم افزار تجهیزات تولید می کنند، نیاز به گرفتن مجوزهای ویژه ای برای تهیه تراشه های رایانه ای هواوی خواهند داشت.

به گفته مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، ایالات متحده به اعمال محدودیت صادرات در بیشتر فن آوری های ایالات متحده برای هواوی و شركت های مرتبط كه امنیت ملی و ثبات بین المللی ایالات متحده را تهدید می كنند ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала