جایگزین ترکیه در برنامه F-35 مشخص شد

© Photo / Public domain/Robert Sullivanجایگزین ترکیه در برنامه F-35 مشخص شد
جایگزین ترکیه در برنامه F-35 مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آمریکایی Northrop Grumman جایگزین شرکت ترکیه‌ای در برنامه ساخت جنگنده نسل پنجم F-35 خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Defense News، شرکت آمریکایی Northrop Grumman می‌تواند جایگزین شرکت هواپیمایی صنایع هوافضای ترکیه (TAI) که در تولید عناصر بدنه جنگنده نسل پنجم F-35 Lightning II مشارکت دارد، شود. 

اف 35 - اسپوتنیک ایران
تحویل جنگنده‌های «اف 35» به ترکیه ممنوع شد

در این نشریه آمده است که TAI یک تامین کننده سطح دوم برای هواپیما است، در حالی که بیشتر عناصر بدنه توسط Northrop Grumman تولید می شود. دفاع نیوز می نویسد: " بسیار محتمل است كه Northrop تولید این تجهیزات را تا زمان پیدا شدن تامین کننده دیگری بجای TAI بر عهده بگیرد."

این نشریه به تحلیل انتقادات از جانب دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا مبنی بر تعیین محل تولید اجزای F-35 Lightning II در خارج از كشور پرداخته و یادآوری می كند كه چنین تصمیمی كه رئیس جمهور قبلی آمریكا، باراك اوباما در آن دخالتی نداشته است به تولید انبوه و فروش گسترده خارجی هواپیماها کمک کرد.

در ماه مه، Breaking Defense گزارش داد که تولید سریال F-35 Lightning II با مشکلاتی در زمینه تهیه قطعات از ترکیه با تهدید روبرو شده است که پس از خرید سامانه های موشکی ضد هوایی روسی S-400 Triumph، از برنامه ساخت این هواپیماها کنار گذاشته شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала