انتقاد بی‌سابقه یک مجله معتبر پزشکی از دونالد ترامپ

© AP Photo / Evan Vucciانتقاد بی‌سابقه یک مجله معتبر پزشکی از دونالد ترامپ
انتقاد بی‌سابقه یک مجله معتبر پزشکی از دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از معتبرترین هفته‌نامه‌های پزشکی از آمریکایی‌ها خواست تا رئیس‌ جمهوری را انتخاب کنند که بهداشت عمومی را توسط سیاست‌های حزبی هدایت نکند.

به گزارش اسپوتنیک، لنست، یکی از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی در اقدامی نادر در سرمقاله‌ای به مسائل سیاسی ورود پیدا کرده و می‌نویسد: ترامپ مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) را به حاشیه رانده که این اقدام برای ایالات متحده و سراسر جهان خطرناک است.

مانع تراشی دولت ترامپ برای مقابله جهانی با کرونا - اسپوتنیک ایران
مانع تراشی دولت ترامپ برای مقابله جهانی با کرونا

در سرمقاله لنست آمده است: جای تردیدی وجود ندارد که ممکن است مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به ویژه در انجام آزمایش‌ها در مراحل اولیه همه‌گیری اشتباهاتی داشته باشد اما مجازات کردن این نهاد از طریق به حاشیه راندن و محدود کردن آن، راه حل مشکل نیست.

لنست می‌نویسد: دولت ترامپ در جریان بحران فعلی کرونا بارها مقامات آمریکایی فعال در زمینه بیماری‌های عفونی را تضعیف کرده است. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها نیازمند رهبری است که بتواند بدون تهدید به ساکت شدن به رهبری بپردازد.

در ادامه این سرمقاله آمده است: واکنش به تهدیدهای بهداشت عمومی چه به لحاظ داخلی و چه به لحاظ بین‌المللی و نیز پیشگیری از همه‌گیری اجتناب‌ناپذیر بعدی، نیازمند قدرتمند بودن مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها است. آمریکایی‌ها باید در ژانویه ۲۰۲۱ رئیس‌ جمهوری را در کاخ سفید بگمارند که متوجه باشد بهداشت عمومی نباید توسط سیاست‌های حزبی هدایت شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала