یک ویژگی جالب شیوع کرونا در کشورهای عربی

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر یک ویژگی جالب شیوع کرونا در کشورهای عربی
یک ویژگی جالب شیوع کرونا در کشورهای عربی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ، میزان شیوع ویروس در بین مردان به دلیل سنت برگزاری مجالس و محافل مردانه در این کشورها بیشتر از زنان است.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را کلسام عبدالرحمان، پژوهشگر فرهنگ جوامع معاصر اعلام کرده است.

به گفته وی ، در کشورهای عربی زنان بیشتر از مردان وقت خود را در خانه می گذرانند. جامعه در کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس سنت تعامل روزانه و دیدار ها با اقوام و دوستان به ویژه بین مردان استوار  شده است.

کرونا درآمدهای نفتی عربستان را کاهش داد - اسپوتنیک ایران
کرونا درآمدهای نفتی عربستان را کاهش داد

وی توضیح داد كه این ارتباطات براساس تجمع مردان در اتاق های جداگانه در خانه هایی به نام "مجلس" استوار شده است. در عین حال ، در "مجلس" ها برای همه باز است و به این خاطر معمولاً افراد زیادی در آنجا جمع می شوند. بعضی اوقات این مجالس می تواند به شکل همایش فرهنگی با اجرای موسیقی ، انواع بازی ها یا شعر خوانی باشد.

این کارشناس توضیح داد که معمولاً مردان عرب زمان زیادی را در خانه با خانواده خود نمی گذرانند. وی گفت: "البته به این دلیل دشوار است كه مردان فوراً ماه ها در خانه بنشینند." علاوه بر این ، معمولاً مردان برای انجام هرگونه کار مخاطره آمیز همراه با احتمال ابتلا به کرونا ویروس فرستاده می شوند.

عربستان سعودی و قطر از لحاظ تعداد موراد ابتلا به بیماری کرونا ویروس ، مقام های اول را در بین کشورهای عربی دارند. اکنون در عربستان بیش از 49 هزار نفر مبتلا و در قطر  بیش از 29 هزار نفر مبتلا به این بیماری هولناک شناسایی شده است.

صندوق بین المللی پول پیش از این  اعلام کرده بود که بیماری همه گیر کرونا  ویروس بیش از بحران اقتصادی جهانی سال 2008 و بحران نفتی سال  2015 ، به اقتصاد خاورمیانه آسیب خواهد رساند. این بحران برای کشورهای خاورمیانه سخت تر از بقیه کشورها خواهد شد ، زیرا اقتصادهای آنها که عمدتاً از صادرات نفت استوار است و به خاطر افت شدید قیمت این مواد اولیه تحت فشار بیشتری قرار دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала