هشدار مقام روس به آمریکا: در لهستان سلاح هسته ای مستقر نکنید!

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر سیاستمدار مشهور روس: اقتصاد آمریکا یک حباب بزرگ مالی است
سیاستمدار مشهور روس: اقتصاد آمریکا یک حباب بزرگ مالی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی پوشکوف، عضو شورای فدراسیون ، مجلس علیا پارلمان روسیه، مقامات فعلی آمریکا را به آشنا شدن با تاریخ بحران کارائیب در سال 1962 فرا خوانده و ایالات متحده را از استقرار سلاح های هسته ای در لهستان برحذر داشت.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی پوشکوف در توییتر خود نوشت : "کسانی که در واشنگتن و ورشو رویای استقرار سلاح های هسته ای آمریکا در لهستان را دارند ، باید با تاریخ بحران 1962 کارائیب آشنا شوند. به احتمال زیاد ، آنها از این قضیه اصلاً خبر ندارند یا آنرا فراموش کرده اند. استقرار چنین سلاح هایی در لهستان کار را به بروز همان بحران خواهد رساند.

پوشکوف به این شکل اظهارات خانم  ژرژت موسباخر ، سفیر آمریکا در لهستان را مورد تفسیر قرار داد که در توییتر خود نوشته بود  ممکن است ایالات متحده سلاح هسته ای خود را از آلمان به لهستان جابجا کند ، که " تعهدات خود رابا دقت  انجام داده ، از خطرات آگاه است و در جناح شرقی ناتو قرار دارد."

ناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی علیه غرب متهم کرد - اسپوتنیک ایران
ناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی علیه غرب متهم کرد

سناتور روس افزود: "در آلمان ، شورش علیه سلاح های هسته ای آمریكا بپا شده : سوسیال دموكرات ها خواستار خروج آنها هستند و  حزب سوسیال مسیحی مرکل در آرزوی حفظ این سلاح ها است اما سفیر ایالات متحده در ورشو پیشنهاد کرده که سلاح های هسته ای آمریكا را در لهستان - نزدیک به روسیه -مستقر کنند . خطر "زمستان هسته ای" را فراموش کرده و از اسباب بازی های هسته ای به هیچ وجه خود دست نمی کشند".

10 آوریل  اعلام ایالات متحده نزدیک به 20 کلاهک هسته ای خود را در آلمان نوسازی کرده است. این کلاهک های هسته ای مستقر در پایگاه نظامی بوخل بخشی از برنامه ناتو هستند. استقرار آنها به طور رسمی  نه توسط  طرف آلمانی و نه توسط طرف آمریکایی تأیید نشده است. در همین زمان ، پنتاگون از لزوم استقرار سلاح های هسته ای در کشورهای ناتو سخن گفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала