مُرَوِج صیغه دختران ۹ ساله بازداشت شد +ویدئو، عکس

© Depositphotos.com / Cunaplusسلول زندان
سلول زندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فردی که با انتشار ویدئویی در فضای مجازی صیغه دختران کم سن را با رضایت پدر ترویج می‌داد و موجب خشم کاربران شد با دستور قضایی بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از انتشار ویدئویی که اخیرا جوانی در باب رضایت پدر و برادر یک دختر ۹ ساله برای صیغه شدن با او در صفحات اجتماعی دست به دست شد که واکنش تند کاربران را به دنبال داشت؛ کاربران خواستار برخوردی جدی با اثر بازدارندگی و مقابله با کودک همسری در جامعه ایران شدند و به دنبال حواشی به وجود آمده، روز گذشته حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران از بازداشت این جوان خبر داد.

View this post on Instagram

A post shared by شبکه تی وی پلاس (@tvpluss) on

با توجه به اینکه این جوان بازداشت شده است اما همچنان هویت وی آشکار نشده، اما در ویدئویی به تحریک شدن خود از سوی شخصی به نام آرمین راد اشاره می‌کند که از او خواسته بود این حرف‌ها را به زبان بیاورد. علاوه بر واکنش‌های کاربران به صحبت‌های این جوان و ترویج کودک همسری، واکنش‌هایی نیز برای پیگیری صحت صحبت‌‌های این جوان و امثال او که احساسات و عواطف مردم را نشانه می‌گیرند به دنبال داشته است.

بسیاری از کاربران همچنان به این موضوع واکنش نشان می‌دهند و تقاضای رسیدگی از سوی مسئولین مربوطه و فعالان حقوق کودکان را دارند. جمعی از کاربران اما صحبت‌های این جوان را اشتباه نمی‌دانند و معتقدند در کشوری که ارزش خانه به قدری بالا برود که مردمش در خواب آرزوی خانه‌دار شدن داشته باشند نتیجه‌اش این می‌شود که گویی ارزش ملک از جان انسان‌ها بیشتر است و برخی به خود اجازه دهند با آن در هر قالب معامله کنند.

View this post on Instagram

A post shared by تهمینه میلانی (@tahminehmilani) on

گروهی از کاربران نیز از دیدگاه دیگری به این موضوع اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند از نظر دین اسلام اقدام به کاری که این جوان از آن صحبت می‌کند و برخی برای مقابله با ایستاده‌اند، اشتباه نیست چراکه هر ساله برای تبلیغ همین احکام که یکی از آنها سن نکاح برای دختران ۹ ساله است میلیاردها تومان هزینه می‌شود؛ پس چرا این چنین واکنش‌های تند بسیاری را به دنبال داشته است و به سرعت این جوان بازداشت شد؟! این کاربران معتقدند عملی که این جوان از آن سخن گفت از نظر دین زشت و گناه نیست بلکه از نظر اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی قبیح است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала