گزارش و تحلیل

اسد اگر می خواست استعفا دهد تا آخر نمی‌جنگید

© AFP 2023 / Joseph Eidاسد اگر می خواست استعفا دهد تا آخر نمی جنگید
اسد اگر می خواست استعفا دهد تا آخر نمی جنگید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حال که دیگر مخالفین دولت سوریه از سرنگونی بشار الاسد مایوس شده اند به جنگ رسانه ای روی آورده اند و تلاش دارند با این جنگ رسانه ای اوضاع سوریه را به هم بریزند و پشت جبهه را تحت تاثیر قرار دهند.

اسپوتنیک - مدتی پیش آنها بحث خروج نیروهای مقاومت از سوریه را مطرح کردند تا بتوانند موقعیت آقای نتانیاهو در چالش های انتخاباتی و تشکیل دولت و همچنین مقابله او با قوه قضائیه اسرائیل که وی را به اختلاس و سوء استفاده از موقعیت متهم کرده را تقویت کنند.

حملات هوایی اسرائیل به سوریه +فیلم - اسپوتنیک ایران
واکنش در سوریه به انتشار اخباری درباره استعفای اسد

آنها همچنین تلاش داشتند روحیه جبهه حامی ارتش و دولت سوریه را تضعیف کنند.

و بعد بحث وجود اختلافات میان پرزیدنت پوتین و پرزیدنت را مطرح کردند تا روحیه تروریست های موجود در شمال سوریه را تقویت کنند و این تصور را ایجاد کنند که روسیه دیگر پشت اسد نیست.

جدیدا هم بحث استعفای آقای اسد را مطرح کرده اند تا با شایعات کل جبهه داخلی حامی دولت سوریه را تضعیف کنند، چون آنها می دانند که اسد همان حلقه اتصالی است که کل این جبهه ها را بر علیه آنها وصل کرده و تلاش دارند با شکستن این حلقه اتصال کل جبهه را از هم بپاشند.

زمانی که جنگ سوریه شروع شد برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس میلیاردها دلار به آقای اسد پیشنهاد دادند تا با خانواده خود هر جا که می خواهد برود و سوریه را ترک کند اما وی حاضر نشد چنین کاری کند و حتی حاضر نشد خانواده خود را از سوریه خارج کند.

پرزیدنت اسد را می توان شجاع ترین رهبر کشورهای عربی دانست که علیرغم همه شایعاتی که بر علیه وی و یا خانواده اش در سوریه مطرح بود ثابت کرد که مورد حمایت مردم سوریه می باشد.

در حالی که در دیگر کشورهای عربی بلا فاصله پس از اولین تحرک مردم ارتش و نیروهای سیاسی و امنیتی پشت روسای جمهوری را خالی کردند، در سوریه هم مردم و هم ارتش با تمام قدرت در کنار وی ایستادند.

قابل توجه برخی که بحث علوی بودن آقای اسد را مطرح می کنند و به اقتدا به رسانه های مخالف سوریه تلاش دارند وانمود کنند که فقط علوی ها از پرزیدنت اسد حمایت کردند، باید یاد آور شد که بیش از 80 درصد نیروهای ارتش سوریه سنی مذهب هستند و حدود پنج تا ده درصد مسیحی و یا دروزی می باشند و همه اینها برای حفظ سوریه در کنار پرزیدنت اسد ایستادند.

از همان ابتدای جنگ سوریه هم جبهه مقاومت به رهبری سردار شهید سلیمانی در کنار بشار الاسد ایستاد و بسیار معروف است که زمانی داعشی ها به 400 متری کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بودند و شهید سلیمانی و شهید همدانی و بسیاری دیگر از رزمندگان و شهدای جبهه مقاومت کنار دیگر نیروهای ارتش سوریه اسلحه به دست گرفته بودند و با داعشی ها می جنگیدند.

واکنش مسکو به شایعات تصمیم روسیه برای برکناری بشار اسد - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو به شایعه تصمیم روسیه برای برکناری بشار اسد

جنگی بود تن به تن و در آن زمان شهید سلیمانی و شهید همدانی به پرزیدنت اسد پیشنهاد می دهند که خانواده خود را بردارد و از آنجا دور شود چون فقط سلامتی او می تواند وحدت جبهه را حفظ کند؛ و حتی به او پیشنهاد می دهند به برای حفظ خانواده خود آنها را به ایران بفرستد، اما وی نه فقط قبول نمی کند بلکه اسلحه به دست می گیرد و در کنار آنها شروع می کند جنگیدن.

این پاراگراف آخر به استناد خاطره ای که شهید همدانی تعریف کرده، است.

بعد از شش سال از این ماجرا امروز ارتش سوریه با اقتدار تمام توانسته بیشتر سرزمین های خود را آزاد کند و بزودی قطعا باقیمانده را نیز پس خواهد گرفت، بعد توقع دارید چنین فردی (پرزیدنت اسد) بخواهد در این شرایط جبهه را خالی کند؟

شایعه سازی بسیار راحت است اما واقعیت این است که نه اسد استعفا داده و نه با پرزیدنت پوتین اختلافی دارد و نه ایران جبهه را خالی کرده.

روسیه مانند آمریکا  نیست که پشت متحدین خود را خالی کند و ایران هم تکلیف همه را روشن کرده، تا زمانی که دولت سوریه نیاز داشته باشد در کنار اش خواهد بود، مخصوصا در شرایط امروزی، و نباید تصور کرد که ایرانی ها و یا متحدین آنها ممکن است به دلیل حملات اسراییل روحیه خود را از دست بدهند و از سوریه خارج شوند، اگر بنا بود روحیه خود را از دست بدهند شرایط بسیار بد تر را تجربه کرده اند که در آن شرایط باید روحیه خود را از دست می دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала