مقابله با حملات داعش به مناطق مختلف عراق

© Photo / IRNAمقابله با حملات داعش به مناطق مختلف عراق
مقابله با حملات داعش به مناطق مختلف عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) حملات باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به استان "الانبار" در غرب و "دیاله" در شرق عراق را دفع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تارنمای اینترنتی الحشد الشعبی بامداد جمعه گزارش داد، نیروهای تیپ ۱۷ الحشد الشعبی با پشتیبانی گردان سوم این نیروها حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش به منطقه جنوب "عکاشات" در غرب استان الانبار را خنثی کردند.

این حمله بدون هیچ خسارتی به نیروهای الحشدالشعبی پایان یافت و ترویست‌های داعش پس از ناکامی پا به فرار گذاشتند.

نیروهای بسیج مردمی عراق همچنین موفق شدند حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش را به شرق عراق دفع کردند.

نیروهای تیپ اول فرماندهی عملیات دیاله توانستند حمله باقی‌مانده گروهک تروریستی داعش را که برای کنترل ورودی شهرستان "خانقین" در شرق عراق صورت گرفت، ناکام بگذارند.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق همچنین بامداد جمعه از کشته شدن "مصطفی محسن سید مولی" یکی از اعضای تیپ ۴۷ این نیروها خبر داد که در جریان مقابله با حمله تروریست‌های داعش در ناحیه "جرف النصر" در شمال استان بابل کشته شد.

نیروهای عملیات جزیره الحشد الشعبی پنجشنبه شب نیز مانع از عملیات نفوذ تروریست‌های داعشی به منطقه "الفارسیه" در جرف النصر در شمال بابل شدند.

همچنین گشت نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) پنجشنبه شب هدف انفجاری تروریستی قرار گرفت که در جریان آن یک عضو این گروه کشته و سه تن از اعضای تیپ ۲۳ نیروهای الحشد نیز زخمی شدند.

الحشد الشعبی از کشتن سرکرده داعش درعراق خبر داد  - اسپوتنیک ایران
الحشد الشعبی از کشتن سرکرده داعش درعراق خبر داد

این انفجار در روستای "مبارک" از توابع شهرستان "خانقین" در استان دیاله در شرق عراق روی داده است.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی‌سابقه‌ای در مقایسه با ۲ سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در مهمترین این تحرکات، داعش شنبه هفته گذشته به منطقه «مکشیفیه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به جان باختن  ۱۱تن از  نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.

در حمله دیگر این گروه تروریستی به یک پاسگاه پلیس در استان «دیاله» پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز  زخمی شدند.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، ضمن بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала