پیروزی نخستین کشور اروپایی بر همه گیری کرونا

© AFP 2023 / Jure Makovecپیروزی نخستین کشور اروپایی بر همه گیری کرونا
پیروزی نخستین کشور اروپایی بر همه گیری کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسلوونی از پایان همه گیری ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یانز یانشا، نخست وزیر اسلوونی اعلام داشت که این کشور بر اپیدمی عفونت ویروس کرونا پیروز شده و از برداشته شدن برخی اقدامات قرنطینه‌ای خبر داد؛ اسلوونی نخستین کشور اروپایی است که چنین اظهاراتی را بیان می‌کند.

بریتانیا - اسپوتنیک ایران
آزمایش واکسن ضد کرونا در اروپا

یانشا اظهار داشت: اسلوونی توانسته این همه گیری را ظرف دو ماه گذشته رام کند. امروز اسلوونی بهترین تصویر از این همه گیری را در اروپا داراست.

دولت اسلوونی برخی اقدامات احتیاطی را لغو می‌کند: به عنوان مثال کمک‌های مالی به شهروندان و شرکت‌هایی که از ویروس کرونا متضرر شده اند، در پایان ماه مه به پایان خواهد رسید. شهروندان اسلوونی که ساکن سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند، هنگام وارد شدن به این کشور دیگر نیازی به رعایت قرنطینه نخواهند داشت، اما در خصوص شهروندان سایر کشورها قرنطینه اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است که اسلوونی در دوازدهم مارس از همه گیری کرونا در این کشور خبر داده بود. این کشور که جمعیتی معادل با دو میلیون نفر را دارد، با کشور‌های ایتالیا، اتریش، مجارستان و کرواسی هم مرز است و تا کنون ۱۴۶۴ مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده است؛ در اسلوونی ۱۰۳ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала