واقعیت کرونا : مالکان امارات و مستاجران مسکونی مجدداً مذاکره اجاره را آغاز می کنند

© Fotolia / Biskariotواقعیت کرونا : مالکان امارات و مستاجران مسکونی مجدداً مذاکره اجاره را آغاز می کنند
واقعیت کرونا : مالکان امارات و مستاجران مسکونی مجدداً مذاکره اجاره را آغاز می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هرگونه تغییر در کاهش اجاره یا چشم پوشی فقط به صورت موردی صورت خواهد گرفت.

دبی: مستاجرین امارات متحده عربی باید در صورت تغییر هرگونه کاهش اجاره ای ، ابتدا صاحبخانه ها را در مورد تغییر وضعیت شغل خود متقاعد کنند. منابع بازار می گویند که انتظار چشم پوشی اجاره در سراسر سال یا دوره های اجاره ای بدون پرداخت اجاره ممکن است انتظار بیش از اندازه باشد.

درگیر شدن در مشاجرات مدنی با صاحبخانه نیز ممکن است به هدف نرسد ... به ویژه هنگامی که امور مالی مستاجر وخیم باشد.

آنچه مستاجران می توانند انجام دهند این است که به صاحبخانه ها اثبات هرگونه تغییر در وضعیت شغلی یا حقوق و دستمزد خود را نشان دهند ، و سعی کنند در مورد آن مذاکره کنند. بنابراین ، مستأجران بهتر است هرگونه اثباتی را که بتواند از تقاضای خود برای لغو اجاره یا تخفیف استفاده کند ، حفظ کنند.

جان استیونز ، مدیر عامل آستكو املاك گفت: "ما اعتقاد نداریم كه بسیاری از مستاجرین این منابع را داشته باشند كه بتوانند پرونده مدنی را به منظور تصمیم گیری به نفع خودشان باز كنند ، این امر به آنها اجازه می دهد اجاره نامه های خود را بدون مجازات خاتمه دهند." .

وی گفت: "بهترین راه حل این است که به صاحبخانه نزدیک شوند و تغییر شرایط آنها را با اسناد پشتیبان ارائه کنند ، و ببینید آیا آنها مایل هستند و قادر به ارائه هر گونه امتیاز هستند.

وی ادامه داد: بعضی از صاحبخانه ها بیش از دیگران قادر به حمایت از مستاجران هستند. در این زمان هم برای صاحبخانه ها و سرمایه گذاران املاک و هم برای مستاجران به یک اندازه دشوار است.

"و همیشه شورای حل اختلاف اجاره در دبی برای کمک به وساطت و یافتن راه حل های قابل قبول با طرفین پیدا می کنند." به گفته بلوز مارس طی دو ماه اول در بازار مسکونی ، اوضاع نسبتاً آرام پیش می رفت. براساس برآوردهای آستكو ، در فضای آپارتمان دبی ، كاهش اجاره بهای سالانه حدود ۱۲ درصد بود. اما در آن زمان مارس شوكی به این سیستم وارد كرد و مشاغل موجود در امارات متحد عربی در مورد خسارتهای قریب الوقوع شغلی و نیز اقدامات پیشگیرانه مانند كاهش حقوق از ماه آوریل هشدار دادند.

با هر نشانه ، این روند فقط در هفته های آتی تسریع شد - "یک منبع صنعت گفت:" یک نشانه واقعی مبنی بر اینکه بازار اجاره مسکونی به کجا هدایت می شود ، از سرگیری خدمات پرواز است. " وی می افزاید: "این بینشی در مورد نوع خسارات شغلی رخ داده و اینکه خانواده ها تا زمانی که وضعیت بازار بهبود نیابد ، به کشورهای خود بازمی گردند ، می تواند بینش ببخشد.

"صرفه جویی در پول نقد تنها اولویت مستاجران در شرایط فعلی است."

بزرگترین نگرانی

ترک عمده فروشی مستاجرین آنها چیزی است که صاحبخانه ها از آن می ترسند. "خلیج نیوز" با صاحبخانه هایی که در واحدهای مسکونی گران دارای چندین واحد هستند و اجاره می دهد ، صحبت کرده است و تنها اولویت آنها این است که آیا بعد از اتمام چک های بعدی ، اجاره آنها را می گیرند.

استکو در سه ماهه اول به روزرسانی در بازار خود اظهار داشت که بیشتر مستاجران بجای تحمل بار هزینه اضافی تغییر / جابجایی ، در جای خود قرار می گیرند. این گزارش می افزاید: "ما انتظار داریم كه تعداد اجاره های جدید و جابجایی ها كاهش یابد ، زیرا احتمالاً مستاجرین برای رفع شرایط خود پس از برداشته شدن محدودیت ها رویكرد انتظار و ارزیابی را اتخاذ كنند."

چگونه اجاره آپارتمان در دبی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ با هم اختلاف داشته است. اینها نرخهای دلالت بر این محلات است. هنوز هم می تواند تفاوت های شدید بین ساختمان ها وجود داشته باشد.

صاحبخانه ها تا چه حد پیش می روند؟

اما خیلی بستگی به این دارد که آیا صاحبخانه ها گوش خواهند داد یا خیر. آنها می توانند بگویند که قبلاً خواسته های اجاره خود را مطابق با ارزش های بازار تنظیم کرده اند. و کاهش اجاره بیشتر باعث کاهش درآمد آنها می شود و همچنین برای حفظ و نگهداری املاک آنها وجوه محدودی نیز در اختیار آنها قرار می دهد.

برای مقابله با این امر ، مستاجران می توانند بگویند که به ویژه در دبی امسال هزینه های خدمات کاهش می یابد. به علاوه ، از ماه مارس ، این شرایط کاملاً متفاوت است که آنها و صاحبخانه با آن روبرو هستند.

گزارش آستكو می گوید: "فشارهای بیشتر بر نرخ اجاره در تمام طبقه دارایی ها برای سال پیش بینی می شود زیرا رویدادهای جهانی به شدت بر احساسات بازار سنگین می شوند."

همچنین ، اطلاعیه های اخیر دولت درباره کمک هزینه های مسکونی که کارفرمایان به کارمندان خود ارائه می دهند کاملاً واضح است. استیونز گفت: "درک ما از قطعنامه وزیران ۲۷۹ به وضوح بیان می کند که کارفرمایان مسئولیت پرداخت هزینه مسکن مسکونی به کارکنان خود را در حالی که در دبی هستند باقی می مانند - حتی اگر حقوق و مزایای آنها کاهش یافته است". وی گفت: "این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تا زمانی که ساکنان نتوانند از جابجایی یا تأمین شغل جایگزین استفاده کنند ، مسکن آنها ضروری است.

بسیاری از مالکان آماده پذیرش پرداخت اجاره بها با بدهی مستقیم هستند. و برخی قبلاً موافقت کرده اند اجاره را به صورت اقساط ماهانه بپذیرند.

ما انتظار داریم این روند طی هفته های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. بسیاری از صاحبخانه ها نسبت به بانک ها تعهد دارند و گرچه آنها به راحتی نمی توانند کاهش را بپذیرند ، مبالغ کمتری - اما در فواصل منظم - قابل قبول است. "

آیا مستاجران مایل به کنار آمدن با آن هستند؟ یا انتظار بیشتری دارند؟ چند هفته آینده تصمیم خواهند گرفت.

این گزارش به تحریر شرکت دوبیرا Dobira در آمده است شرکت تبلیغات املاک در امارات متحده عربی است. سایت اسپوتنیک ایران هیچ مسئولیتی در قبال ان ندارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала