بزرگترین سرقت دوچرخه در تاریخ دانمارک

CC BY-SA 3.0 / Bundesarchiv / Prag, Burg, Besuch Adolf Hitlerبزرگترین سرقت دوچرخه در تاریخ دانمارک
بزرگترین سرقت دوچرخه در تاریخ دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرقت دوچرخه در دانمارک در لیست جنایات هیتلر در زمان جنگ جهانی دوم مورد توجه محققان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، "CPH Post" با استناد به تحقیقی که نتایج آن در مجله "Historisk Tidsskrift" منتشر شده است، نوشت: در اکتبر سال 1944، آدولف هیتلر توقیف دوچرخه در دانمارک اشغالی را تصویب کرد.

ماجرای پیدا شدن جسد سوخته هیتلر پس از خودکشی وی  - اسپوتنیک ایران
ماجرای پیدا شدن جسد سوخته هیتلر پس از خودکشی وی

به گفته محققان، این یکی از معدود مواردی است که هیتلر طی جنگ جهانی دوم مستقیماً در حکومت دانمارک دخالت کرده است. این تصمیم دانمارکی‌ها را عصبانی کرد: آنها شروع به انتشار روزنامه‌های زیرزمینی کردند که در آن آلمانی ها را مورد تمسخر قرار می‌دادند و دوچرخه‌های مسروقه هیتلر را اسلحه مخفی وی می‌خواندند.

جان لوریدسن، مدیر این تحقیقات خاطرنشان می‌کند که بخش توقیف دوچرخه در لیست جنایات هیتلر ناچیز به نظر می رسد، اما او مبارزه درونی برای قدرت را در نیروهای اشغالگر آلمان نمایان ساخت. در آن زمان فون هانکن، فرماندهی نیروهای آلمانی در دانمارک و اس اس گونتر پانک، رهبری شاخه دانمارکی گشتاپو را بر عهده داشتند و ورنر بست از طرف آلمان به عنوان کمیسر امپراتوری به دانمارک اعزام شده بود. هر یک از آنها اهداف و روش های خاص خود را برای دستیابی به هدف داشتند: هانکن و پانک از اقدامات سختگیرانه دفاع می کردند، بست نگران احتمال بروز شورش به دلیل مصادره دوچرخه بود. بست، هیتلر را ترغیب کرد كه تصرف دوچرخه را كاهش دهد، اما با این وجود، این حادثه بزرگترین سرقت دوچرخه در تاریخ دانمارك به حساب می آید.

گفتنی است که به طور رسمی مصادره دوچرخه ها "اکتساب" آنها خوانده می‌شد و اعتقاد بر این بود که صاحبان آنها می‌توانستند از دولت جبران خسارت دریافت کنند اما محققان تأکید می کنند که در واقع این موضوع یک سرقت بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала