1.4 میلیون نفر مبتلا به کرونا ویروس در آمریکا

© REUTERS / UPMC / Handout 1.4 میلیون نفر مبتلا به کرونا ویروس در آمریکا
 1.4 میلیون نفر مبتلا به کرونا ویروس در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده آمریکا ، تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس از 1.4 میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا ویروس در ایالات متحده از 1.4 میلیون نفر فراتر رفت، 85 هزار نفر درگذشتند.

رکورد مسن ترین فرد در شکست کرونا  - اسپوتنیک ایران
رکورد مسن ترین فرد در شکست کرونا

به گفته این دانشگاه، در ایالات متحده 1 میلیون و 400 هزار 500 مورد ابتلا به کرونا ویروس ثبت شده است، تعداد کشته شدگان 84 هزار و 985 نفر بود. برای هر دو شاخص، ایالات متحده رکورد دار تعداد مبتلایان و کشته شدگان هست.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала