کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟

CC0 / / کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟
کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم آنتونینا استارودوبوا ، کارشناس روس در زمینه تغذیه و رژیم غذایی اعلام کرد تربچه کشت بهاری و توت فرنگی و همچنین سبزیجات تازه به تقویت ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی کمک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس روس یادآور شد: رژیم غذایی سالم به بدن در مقاومت در برابر عفونت های مختلف کمک می کند. به گفته این متخصص ، فصل سبزیجات تازه ، توت فرنگی و تربچه از اواسط ماه مه آغاز می شود.

به گفته خانم آنتونینا استارودوبوا ،  ویتامین C در جعفری چهار  بیشتر لیمو است. علاوه بر این ، سبزیجات سرشار از ویتامین های A ، E و گروه B و همچنین مواد معدنی و فیبر هستند. تربچه ، چغندر و کلم سفید حاوی مقدار زیادی فیبر هستند  که به همراه ویتامین ها و مواد معدنی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به تنظیم متابولیسم و سوخت و ساز چربی کمک می کنند.

دلیل ایمنی پایین در افراد چیست؟ - اسپوتنیک ایران
دلیل ایمنی پایین در افراد چیست؟

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: روغن خردل موجود در تربچه طعم کمی تلخ و تند به آن می دهد که دارای اثر ضد التهابی موضعی در دهان بوده و اشتها آور  است.

150 گرم توت فرنگی حاوی یک دوز روزانه ویتامین C است. علاوه بر این ، توت سرشار از اسید فولیک ، ویتامین B9 ، پتاسیم ، منیزیم و روی است. توت فرنگی همچنین حاوی سالیسیلات ها است  که دارای اثر ضد التهابی هستند.

کارشناس روس توضیح داد: "توت فرنگی دارای کالری نسبتاً کم است. 100 گرم انواع توت ها فقط 30 کیلو کالری دارند. اما این بدان معنا نیست که توت فرنگی را بتوان در مقادیر بیش از حد مصرف کرد ، زیرا این میوه  بیشتر از همه میوه های دیگر تحریک کننده آلرژی است."

به گفته خانم آنتونینا استارودوبوا، شما برای سلامتی باید حداقل 400 گرم میوه و سبزیجات در روز به صورت خام  و تازه و همچنین به عنوان بخشی ازغذاها میل کنید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала