چرا پارچه به خوزستان نمی‌رسد؟

© Samira Esmaeili / Sputnik Iranایران و کرونا
ایران و کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس: دولت برای تولید ماسک به گروه‌های جهادی خوزستان پارچه هم نمی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، قاسم ساعدی نماینده مجلس اعلام کرد که گروه‌های جهادی در خوزستان آماده تولید ماسک و گان هستند، اما دولت برای این کار پارچه در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت:«شرایط خوزستان در ارتباط با ابتلای مردم به ویروس کرونا بسیار بحرانی است و در وضعیت قرمز به سر می‌برد.

یک چهارم از آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور متعلق به استان خوزستان است و به عنوان نمونه در 24 ساعت گذشته در شهر سوسنگرد 22 نفر و در هویزه 19 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار نسبت به کل جمعیت این دو شهر آمار بالایی است.

کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟

کادر درمانی استان بدون آن که لوازم بهداشتی همچون گان در اختیار داشته باشند، تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خدمت رسانی به بیماران به کار گرفته‌اند و به صورت شیفت بندی و به صورت 24 ساعته به مردم خدمات ارائه می‌دهند که این مسأله طبیعتا موجب فرسایش کادر درمانی می‌شود.

متأسفانه وزارت بهداشت برای ارائه کمک به خوزستان به وعده و وعیدها بسنده کرده و ما هنوز اقدام عملی خاصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سوی وزارتخانه مشاهده نکرده‌ایم.

امروزه گروه‌های جهادی همگی برای خدمت رسانی در زمینه تولید ماسک، گان آماده‌اند اما مشکلی که ما با آن مواجهیم این است که پارچه برای این کار در اختیار نداریم و دولت هم پارچه در اختیارمان قرار نمی‌دهد و تا این حد مردم خوزستان در تنگنا به سر می‌برند».

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تا روز پنج شنبه 14 ماه مه  جموع بیماران کووید-19 در این کشور به 114.533 نفر رسید. مجموع جان باختگان این بیماری به 6.854 نفر رسید.  تاکنون 90.539 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала