ناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی علیه غرب متهم کرد

© REUTERS / Francois Lenoirناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی علیه غرب متهم کرد
ناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی علیه غرب متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل ناتو روسیه را به حمله اطلاعاتی در زمینه ویروس کرونا علیه غرب متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولینبرگ، دبیر کل ناتو در گفتگو با روزنامه ایتالیایی La Rebubblica اعلام کرد که روسیه و چین به منظور بی ثبات کردن کشورهای غربی در زمینه ویروس کرونا درگیر حملات اطلاعاتی به این کشورها هستند.

لاوروف: متهم کردن سازمان بهداشت جهانی منصفانه نیست - اسپوتنیک ایران
لاوروف: متهم کردن سازمان بهداشت جهانی منصفانه نیست
وی گفت: روسیه و چین برای تحریف حقیقت، اطلاعات و تبلیغاتی را منتشر کرده اند. این اقدام نادرستی است.

استولتنبرگ خاطرنشان كرد كه اطلاعات نادرست نه تنها توسط مقامات فدراسيون روسیه و چین، بلكه از سوی منابع نامشخص و پنهان نیز گسترش مي یابد.وی معتقد است هدف از این اقدامات، تاثیر افزایش نفوذ آن در بین کشورهای ناتو و بی ثبات کردن نظم جهانی است.

دبیر کل ناتو خاطرنشان کرد: روسیه مأموریت کمک به ایتالیا را در خصوص اپیدمی ویروس کرونا را به یک "عملیات تبلیغاتی" تبدیل کرده است. به طور کلی، این دولت ها هستند که باید تصمیم بگیرند، کمک های پیشنهادی را دریافت کنند و یا خیر.  اما مهم این است که از کمک برای اطلاعات نادرست استفاده نشود.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای مشابه اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که هیچ نمونه ای از اطلاعات نادرست از سوی روسیه وجود ندارد.

گفتنی است که ارتش روسیه در بهار 2020 برای حمایت از پزشکان ایتالیایی، نیرو هایی را به این کشور ارسال کرد که یک ماه در ایتالیا حضور داشتند و ضمن کمک برای درمان بیماران، تجهیزات و داروهای لازم را در اختیار این کشور قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала