سازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود

© AFP 2023 / Stringerسازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود
سازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا ممکن است هرگز از بین نرود.

به گزارش اسپوتنیک، مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا، عامل بیماری کووید-۱۹، که باعث یک اپیدمی جهانی شده، ممکن است هرگز از بین نرود.

غول داروسازی آمریکا واکسن کرونا تولید می کند - اسپوتنیک ایران
غول داروسازی آمریکا واکسن کرونا تولید می کند

به گفته رایان، حتی با کشف واکسن کرونا این بیماری به طور کامل از بین نرود. واکسن ها برای بیماریهای دیگری همچون سرخک وجود دارد اما این بیماری هنوز به طور کامل از بین نرفته است.

مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس ویروس کرونا در ژنو گفت: مهم است این موضوع را مطرح کنیم. این ویروس ممکن است تبدیل به یک همه‌گیر بومی (اندمی) در جوامع ما شود و هرگز ناپدید نشود. اچ آی وی ناپدید نشده اما ما آموخته ایم چگونه با آن کنار بیاییم.

کارشناسان سازمان بهداشت جانی خاطرنشان می کنند که مقابله با کووید-۱۹ نیاز به نظارت مداوم دارد، باید هنگام باز كردن مرزها و برداشتن محدودیت ها احتیاط كرد.

تدروس ادهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: مبارزه با ویروس کرونا وظیفه همه است و همه ما باید برای پایان دادن به این بیماری همه گیری کمک کنیم.

پاندمی بیماری نوپدید کووید-۱۹ تا این لحظه اکثر نقاط جهان را درگیر کرده است. تاکنون هیچ درمان و واکسن کاملا اثربخشی برای این بیماری به جهان عرضه نشده است و گروه‌های تحقیقاتی واکسن‌سازی از زمان طولانی و سختی ساخت واکسن برای این بیماری خبر داده‌اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала