ریابکوف: اقدامات آمریکا علیه ایران می تواند منجر به بحران در سازمان ملل می شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: اقدامات آمریکا علیه ایران می تواند منجر به بحران در سازمان ملل می شود
ریابکوف: اقدامات آمریکا علیه ایران می تواند منجر به بحران در سازمان ملل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اقدامات آمریکا در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران بدبینانه است و می تواند منجر به بروز بحران در شورای امنیت سازمان ملل شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اقدامات و تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل و آغاز روند تحریم ها علیه ایران، وقیحانه است و می تواند منجر به بروز بحران در شورای امنیت سازمان ملل شود.

ریابکوف افزود: کسی نباید بتواند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را به صورت انتخابی و قطعی اجراء کند.

وی یادآور شد که آمریکا دو سال پیش از توافق هسته ای برجام خارج شد و اکنون در وضعیت نقض فاحش قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان قرار دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: در این وضعیت ادعاهای مربوط به استفاده از ساز و کار "ماشه" یا بازگرداندن تحریم های مرتبط با این قطعنامه (2231 شورای امنیت) می توان گفت وقیحانه است.

سرگئی ریابکوف گفت: واشنگتن به هیچ وجه در اینجا راه آسانی نخواهد داشت. اگرچه به عقیده من شورای امنیت و به طور کلی سازمان ملل متحد با توجه به سختگیری های و عدم انعطاف پذیری آمریکا می توان وارد بحران جدیدی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала