در ایالات متحده گوشت برای مردم عادی غیرقابل دسترسی شد

© AFP 2023 / Michele Eve Sandbergدر ایالات متحده گوشت برای مردم عادی غیرقابل شد
در ایالات متحده گوشت برای مردم عادی غیرقابل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده، در برابر بحران در حال گسترش گوشت ناشی از اپیدمی کرونا ویروس، گوشت برای مردم عادی غیرقابل دسترسی شده و تبدیل به غذای انحصاری برای ثروتمندان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، بزرگترین مارکت های آمریکایی مانند تایسون فودز و کارگیل به دلیل شیوع کرونا ویروس در بین کارگران در هفته های اخیر شروع به بسته شدن کردند.

ترامپ: نرخ بهره وام ها در آمریکا باید منفی باشد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: نرخ بهره وام ها در آمریکا باید منفی باشد

واقعیت این است که بخش عمده ای از کارمندان شرکت های بزرگ، مهاجرانی از خانواده های کم درآمد هستند که قادر به پرداخت هزینه های بیمارستان یا مراقبت های پزشکی کافی نیستند. به دلیل شیوع ویروس در ایالات متحده آمریکا، حجم فرآوری گوشت کاهش یافته است که این امر بر مجموعه فروشگاه های مواد غذایی، جایی که قفسه ها شروع به خالی شدن کردند، تأثیر گذاشت.

با این حال، این بحران بر بخش گران قیمت ها تاثیری نداشته است، به عنوان مثال، گوشت ارگانیک که می تواند دو یا چند برابر بیشتر از حد معمول هزینه داشته باشد، تأثیر نمی گذارد.

چنین بنگاههای اقتصادی تعطیل نمی شوند زیرا کارکنان آنها کمتر است و برخلاف شرکت های بزرگ، آنها می توانند با موفقیت بیشتر، فاصله های اجتماعی و استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند. مایک کاللیکرات صاحب مزرعه و یک کارخانه کوچک پردازش گوشت در کانزاس، گفت: تجارت گوشت گاو، گوشت خوک و طیور وی بیش از دو برابر رشد کرده است. مشتریانی که می خواهند گوشت گران قیمت خریداری کنند، پشت در ایستاده اند. در حالی که شهروندان عادی با افزایش بیکاری و از دست دادن درآمد مواجه شده و با پرداخت هزینه بیشتری برای پرداخت گوشت یا انجام کار بدون آن روبرو هستند، قشر ثروتمند با کمبود یا نیاز به امتناع از محصول روبرو نیستند.

براساس آمار اتحادیه بین المللی کارگران صنعت غذایی و تجارت، حداقل 30 کارگر تولیدی گوشت در اثر کرونا ویروس جان خود را از دست داده و بیش از 10 هزار نفر نیز آلوده شده اند.

این اتحادیه در 8 ماه مه اعلام كرد كه حداقل 30 کارخانه تولیدی كه بیشتر آنها بزرگ هستند، طی دو ماه گذشته بسته شده است.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، حكمی را امضا كرد كه براساس آن، كارخانه ها در اصطلاح قانون، در تولید دفاعی گنجانیده شده اند و باید مشکلاتشان هموار شود. با این حال، کارگروه محیط زیست این دستور را "حکم اعدام احتمالی" برای کارگران خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала