گفتگوی وزیران بهداشت ایران و روسیه با محوریت کرونا

© Samira Esmaeili / Sputnik Iranگفتگوی وزیران بهداشت ایران و روسیه با محوریت کرونا
گفتگوی وزیران بهداشت ایران و روسیه با محوریت کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و روسیه در زمینه مبارزه با کرونا ویروس و تحقیقات لازم در خصوص ساخت واکسن، گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیران بهداشت و درمان ایران و روسیه سعید نمکی و میخائیل موراشکو در یک ارتباطات ویدئویی ، گفتگو در مورد همکاری در زمینه مبارزه با کرونا ویروس و تحقیقات در حال انجام برای ساخت واکسن کرونا، گفتگو کردند.

وزارت بهداشت ایران: کرونا تمام نشده است
 - اسپوتنیک ایران
وزارت بهداشت ایران: کرونا در ایران تمام نشده است

وزیر بهداشت ایران گفت: "گسترش همکاری ها و تبادل تجربه بین ایران و روسیه در مبارزه با کروناویروس ضروری است."

نمکی در گفتگو با موراشکو ، همچنین با تشریح اقدامات انجام شده از سوی ایران برای مقابله با شیوع کرونا ، بر لزوم حمایت از سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز به نوبه خود اقدامات لازم را در زمینه مراقبت های بهداشتی انجام شده در روسیه به اشتراک گذاشت و در مورد چگونگی ادامه تجهیزات بیمارستان ها تبادل تجربه نمودند. در این گزارش، وی همچنین تأکید کرد که تمهیدات لازم برای ایجاد روابط و همکاری های متقابل در مراقبت های بهداشتی و همچنین انجام تحقیقات در مورد داروها و واکسن ها را ادامه می دهند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور ایران اعلام کرد: دانشمندان ایرانی موفق شدند که کیت تشخیصی برای کرونا بسازند که با استفاده از تکنولوژی نانو قادر است وجود کرونا در فرد را در نیم دقیقه تشخیص دهد. این کیت می تواند در مدت زمان 30 ثانیه و با دقت 95٪ عدم و یا وجود کرونا در شخص تشخیص دهد. خاطرنشان شده است که سیستم تست می تواند کووید-19(کرونا) را در مراحل اولیه و همچنین سایر ویروس ها را نیز تشخیص دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала