وام کرونایی چند میلیاردی شرکتهای حمل و نقل ریلی

© Sputnik / SIYAVASH SOBHGAHIقطار
قطار  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است به شرکت های ریلی مسافری ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «مهر»، رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام کرد که قرار است به شرکت های ریلی مسافری ۳۰۰ میلیارد تومان و شرکتهای ریلی باری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کرونا پرداخت شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از تشکیل پرونده تسهیلات حمایتی در برابر کرونا از سوی بانک‌های عامل به بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع این ویروس از جمله شرکت‌های حمل و نقلی در نیمه دوم اردیبهشت ماه و آغاز پرداخت تسهیلات تا پایان این ماه خبر داد.

شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟

بر اساس مصوبه شورای عالی پول و اعتبار و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع این ویروس، یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

محمد رجبی رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت:« تا کنون هیچ پیامکی برای ما دریافت نشده است. انجمن شرکت‌های ریلی درخواست اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های ریلی مسافری را ارائه داده است.

شرکت راه آهن نیز درخواستی برای دولت و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ارسال کرده و خواستار پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مجموعه شرکت‌های ریلی باری و مسافری شده است».

۱۷ شرکت ریلی عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی هستند که از این تعداد ۷ شرکت در بخش مسافری و ۱۰ شرکت نیز در حوزه حمل بار فعال هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала