مرزهای اروپا در تابستان باز می شوند

© REUTERS / Jon Nazcaمرزهای اروپا در تابستان باز می شوند
مرزهای اروپا در تابستان باز می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس طرحی که کمیسیون اتحادیه اروپا ارائه کرده محدودیت های مرزی میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تابستان به صورت تدریجی لغو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه هاندلزبلات آلمان، کمیسیون اروپا در حال تلاش است تا با آغاز فصل گردشگری، محدودیت های وضع شده به دلیل شیوع کرونا را درون حوزه اتحادیه اروپا کاهش دهد.

مرزهای اروپا در چه زمانی باز خواهند شد؟ - اسپوتنیک ایران
مرزهای اروپا در چه زمانی باز خواهند شد؟

مقامات کمیسیون اروپا معتقدند، که کشورهای عضو با اقدامات خود توانسته اند شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل درآورده و رفته رفته به حال عادی بازگردند، شرایط مرزی نیز می تواند تغییر کند. این اقدام با هدف رونق دادن به صنعت گردشگری داخلی در حوزه اتحادیه اروپا صورت می گیرد.

با این حال در این طرح، برداشتن محدودیت ها به صورت مشروط و تدریجی در نظر گرفته شده و الزامات تعیین شده باید از سوی تمامی افراد رعایت گردد.

قاره سبز از جمله مناطقی است که به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. آمار مبتلایان در میان کشورهای اروپایی به فراتر از یک میلیون نفر رسیده و نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان اروپایی هم جان خود را از دست داده‌اند. اسپانیا و ایتالیا در این میان بیشترین تلفات را متحمل شدند ضمن اینکه فرانسه و انگلستان هم آمار تلفات بالایی داشتند. آلمان با وجود تعداد مبتلایان زیاد اما مرگ و میر کمتری را ثبت کرد. دیگر کشورهای اروپایی نیز وضعیت نامناسبی را متحمل شدند.

بدنبال بروز این بحران کشورهای اروپایی علاوه بر اعمال محدودیت های شدید رفت و آمد و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اقدام به بستن مرزهای مشترک با همسایگان کردند که این اقدام بازارهای داخلی و اقتصاد آنها را در معرض رکود قرار داده است.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی کشورهای اروپایی به ویژه اعضای اتحادیه اروپا با فشارهای اقتصادی سنگینی مواجه شدند. در برخی از این کشورها بیشتر از دو ماه شرایط قرنطینه‌ ای شدیدی به اجرا در آمد که کشورها را به حالت تعطیل درآورده ‌بود. اکنون چند روزی است که ‌اندکی از میزان محدودیت‌ ها کم شده‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала