هند در پاسخ به تهدید چین، جنگنده هایش را به پرواز درآورد

© AP Photo / Aijaz Rahiهند در پاسخ به تهدید چین، جنگنده هایش را به پرواز درآورد
هند در پاسخ به تهدید چین، جنگنده هایش را به پرواز درآورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دهلی نو برای اولین بار پس از سال های بسیار، جنگنده ها خود را در پاسخ به تلاش چین برای نقض حریم هوایی این کشور به پرواز درآورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از India Today، هند به خاطر پیدایش هلیکوپترهای چین در منطقه مرزی، چندین جنگنده را به پرواز درآورد، این یک تهدید بالقوه تلقی می شود.

هکر - اسپوتنیک ایران
تفسیر ترامپ در باره نقش چین در سرقت اطلاعات

در حالی که هلیکوپترهای چینی فضای هوایی هند را نقض نکردند، زنگ خطر در منطقه مرزی لاداخ هند به صدا در آمد. براساس منابع این نشریه، دهلی نو برای اولین بار پس از سال های بسیار، جنگنده ها خود را در پاسخ به تلاش چین برای نقض حریم هوایی این کشور به پرواز درآورد.

India Today یادآور می شود که هفته گذشته نیروهای دو کشور در خاک سیکیم درگیر شده اند. در 21 آوریل، در هند و ویتنام در دو کشور به طور هم زمان، چین را به تصرف سرزمین های مورد مناقشه در طول همه گیری کرونا ویروس محکوم کردند.

بنابراین، در نقشه های به روز شده سرویس Map، بخشی از ایالت آروناچال پرادش هند در محدوده چین گنجانده شده است.

اکنون دو کشور پرجمعیت جهان، هند و چین- با یک خط مشروط به نام مک مگون (به نام وزیر امور خارجه هند بریتانیایی، که این مرز را در سال 1914 پیشنهاد داد) تقسیم می شوند.

هند و دولت دالای لاما (رهبر ایالت تبت) مرزهای موجود را به رسمیت شناختند، در حالی که چین چنین نکرد، چنان که در یک یادداشت رسمی دیپلماتیک در سال 1959 اعلام شد.

پس از این، بارها و بارها تلاش شد تا مشکل حل شود؛ دو توافقنامه سینو-هند در سال های 1993 و 1996 ناموفق بودند. دو بخش از منطقه مرزی این ناحیه بحث برانگیز است. یکی در قسمت شمال شرقی کشمیر و دیگری در شمال آروناچال پرادش. مساحت منطقه مورد اختلاف دوم از 82 هزار کیلومتر مربع بیشتر است.

دهلی و پکن هنوز به توافق در مورد مناطق بین مرزهای شناخته شده بین المللی در بخش های کوهستانی نرسیده اند.

جزایر موجود در دریای چین جنوبی نیز موضوع اختلافات ارضی بین چین، تایوان، مالزی، فیلیپین، برونئی و ویتنام است.

پرتنش ترین وضعیت در اطراف صخره اسکاربورو و همچنین مجمع الجزایر اسپاتلی جنوبی است که گمان می رود سرشار از نفت و گاز باشد. حدود 40 درصد از ترافیک تجارت جهانی از دریای چین جنوبی عبور می کند و تا 80 درصد از واردات نفت و گاز چین نیز از این منطقه عبور می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала