نظر مشاور ترامپ درباره عکس کیم جونگ اون

© REUTERS / KCNAنظر مشاور ترامپ درباره عکس کیم جونگ اون
نظر مشاور ترامپ درباره عکس کیم جونگ اون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید به عکس های رهبر کره شمالی که از سلامتی برخوردار است، اطمینان کامل دارد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین مشاور دونالد رئیس جمهور آمریكا در خصوص امنیت ملی آمریکا درباره سلامت رهبر کره شمالی اظهار نظر کرد.

علامتی عجیب روی دستان رهبر کره شمالی +عکس
 - اسپوتنیک ایران
علامتی عجیب روی دستان رهبر کره شمالی +عکس

اوبراین به خبرنگاران گفت: "به نظر می رسد که رهبر کره شمالی در میان اذهان عمومی ظاهر شده و روبان های افتتاح را در کارخانه کود بریده است، بنابراین ما فکر می کنیم که او احتمالاً حالش خوب است."

با این حال، وی تأکید کرد که دستیابی به اطلاعات کره شمالی دشوار است. اوبراین در انتها در خصوص سلامت و حال رهبر کره شمالی اظهار نظر ننمود.  

گفتنی است، کیم جونگ اون از 11 آوریل در انظار عموم ظاهر نشده است. او جشن 15 آوریل در مراسم زادروز  کیم ایل سونگ،  پدربزرگ خود و  بنیانگذار کره شمالی شرکت نکرده بود . به دلیل غیبت وی ، شایعاتی درباره مرگ یا بیماری احتمالی وی پدیدار شده بود.

تائه یونگ هو،  سفیر پیشین کره شمالی در لندن ، که در سال 2016 به کره جنوبی گریخت ، اظهار داشته که رهبر کره شمالی نمی تواند به طور عادی بایستد یا راه برود. اطلاعاتی در اینباره وجود داشت كه وی در حالت اغما قراردارد. . در روسیه شایعات مربوط به درگذشت کیم جونگ اون را رد کرده بودند. در ایالات متحده غیبت کیم جونگ اون را غیرمعمول نامیده و برای روبرو شدن با هر حادثه ای در کره شمالی آماده شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала