عربستان هنوز هیچ شرطی برای حج امسال اعلام نکرده است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyعربستان هنوز هیچ شرطی برای حج امسال اعلام نکرده است
عربستان هنوز هیچ شرطی برای حج امسال اعلام نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت : عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج منوط به اعلام موضع این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی حج، سید عبدالفتاح نواب مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت ایران، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بیان داشت: به دلیل کوتاه بودن زمان برای اعزام زائرین، به نظر به تفاهم نامه حج، اقدامات اجرایی از جمله معاینات حجاج طبق برنامه ای که از پیش تدوین شده درحال انجام است.

آیا حج امسال با شرط سنی برگزار می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا حج امسال با شرط سنی برگزار می‌شود؟

وی همچنین افزود: در مذاکرات اعزام حجاج، حفظ کرامت و عزت زائران ایرانی در صدر سرلوحه قرار داشته، کشور عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج منوط به اعلام موضع این کشور است.

اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه معاینات پزشکی کارگزاران و زائران حج ۹۹ به صورت مرحله ای پیش می رود، گفت: برخی استان ها و شهرها به پزشک نیاز داشتند که به سرعت تامین می شود.

وی با بیان اینکه جلسات طرح برکت به خانه با هماهنگی دستگاههای ذی ربط با هدف کمک به تولید داخلی و در جهت تحقق شعار سال و افزایش تعداد فروشگاههای عرضه کالا آغاز شده است، افزود: راه اندازی این طرح فرصت مناسبی برای حجاج است تا سوغات خود را از داخل کشور خریداری کنند از این رو مقرر شد این طرح با سرعت بیشتری دنبال و نهایی شود. 
همچنین در ادامه این جلسه آقای غلامرضا رضایی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان از آسیب شناسی صورت گرفته در حوزه همکاری با موسسه مطوفی حجاج ایران گزارشی ارائه کرد و راهکارها برای رفع کمبود ها و مشکلات کلی و آسیب ها در سرزمین عرفات را ذکر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала