شکایت آمریکایی ها از چین در پی شیوع کرونا

© AFP 2023 / Stringerشکایت آمریکایی ها از چین در پی شیوع کرونا
شکایت آمریکایی ها از چین در پی شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شماری از شرکت‌های آمریکایی از دولت چین به دلیل پنهانکاری و فریب افکار عمومی جهان در پی شیوع ویروس کرونا شکایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک،  ده ها آمریکایی و چندین شرکت در این کشور تلاش می کنند تا از چین به دلیل گسترش ویروس کرونا شکایت کنند.

غول داروسازی آمریکا واکسن کرونا تولید می کند - اسپوتنیک ایران
غول داروسازی آمریکا واکسن کرونا تولید می کند

به نقل از آسوشیتد پرس، دست کم 9 شکایت در ایالات متحده به دادگاه ارائه شده است که بر اساس آن مقامات چین در مراحل اولیه شیوع این ویروس اقدامات لازم وکافی را برای از بین بردن آن انجام نداده و بلکه سعی کردند آنچه را که در ووهان اتفاق افتاده را پنهان کنند.

خاطرنشان می شود که شاکیان باید محدودیت قوانین آمریکا را که بر اساس آن دولت های خارجی نمی توانند در این ایالت پاسخگو باشند را دور بزنند.

پیشتر گزارش شده بود که مقامات ایالت میسوری آمریکا از دولت چین به علت عملکرد این کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا شکایت کردند.

مقام های ایالت میسوری از حزب حاکم کمونیست چین و شماری از نهادهای دولتی این کشور به دلیل آنچه انجام کوتاهی و فریبکاری در مساله شیوع ویروس کرونا عنوان شده شکایت قضایی کردند.

مقامات آمریکا اعلام کرده اند که دولت چین باید به دلیل اپیدمی ویروس کرونا و پنهانکاری هایی که در این زمینه انجام داده‌اند، پاسخگو باشند. 

یکی از اتهاماتی که در جریان شکایت مقام های ایالت میسوری از دولت چین مطرح شده این است که ویروس کرونا از یک موسسه پیشرفته ویروس شناسی در شهر ووهان به بیرون نشت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала