احتمال تحریم اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alex McNaughtonاحتمال تحریم اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا
احتمال تحریم اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا ممکن است به الحاق احتمالی کرانه باختری توسط اسرائیل با تحریم پاسخ دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده سرویس خارجی اتحادیه اروپا، پیتر استانو روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد: " الحاق احتمالی تعدادی از سرزمین های کرانه باختری توسط اسرائیل بدون پاسخ اتحادیه اروپا صورت نخواهد گرفت. "

اسرائیل مجور خانه سازی را در کرانه باختری رود اردن صادر کرد - اسپوتنیک ایران
اسرائیل مجور خانه سازی را در کرانه باختری رود اردن صادر کرد

وی گفت: "در مورد تحریم ها، این تصمیم واقعاً توسط کشورهای عضو گرفته خواهد شد، اکنون ما حدس و گمان نمی‌زنیم. بحث و گفتگو در بین کشورهای عضو در این زمینه وجود دارد."

وی افزود: " اتحادیه اروپا بارها نظر خود را در مورد مسئله الحاق بیان کرده و به آن بی توجه نخواهد ماند. اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد. "

به گفته استانو، موضوع برقراری توازن در خاورمیانه در دستور کار جلسه وزرای خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت که در 15 مه در قالب ویدئو کنفرانس برگزار می شود. وی گفت: "این موضوع در روز جمعه مورد بحث قرار خواهد گرفت."

ما در مورد برنامه های پیشنهادی دولت ائتلاف جدید اسرائیل برای الحاق تعدادی از سرزمین های کرانه باختری در ماه های آینده صحبت می کنیم. پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، به همراه نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، مقررات اصلی برنامه ایالات متحده برای دستیابی به صلح فلسطین و اسرائیل را اعلام کردند و به ویژه قصد مقامات آمریکایی را به رسمیت شناختن شهرکهای یهودیان به عنوان سرزمین اسرائیل اعلام کردند. در 22 آوریل، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا گفت كه تصمیم نهایی در مورد این مسئله با اسرائیل است.

به گفته نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، اجرای برنامه های پیشنهادی دولت جدید اسرائیل برای الحاق تعدادی از سرزمین های کرانه باختری، روند توازن در خاورمیانه را تضعیف می کند. این دیپلمات تأکید کرد که روسیه پیروی از چارچوب حقوقی بین المللی برای یک توافق در خاورمیانه، از جمله قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل را ضروری می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала