واکنش کاربران دنیای مجازی به حادثه ناوچه کنارک

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش کاربران دنیای مجازی به حادثه ناوچه کنارک
واکنش کاربران دنیای مجازی به حادثه ناوچه کنارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی رخداد همراه با خبرهای شلیک اشتباهی موشک به ناوچه ایرانی کنارک، کاربران دنیای مجازی واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، گزارش ها در خصوص آسیب وارد شده به شناور ایرانی کنارک در دریای عمان حاکی از مرگ دست کم 19 نفر می باشد. همچنین خبرها از زخمی شدن 15 نفر از خدمه حکایت دارد.

اولین فیلم از ناوچه ایرانی کنارک پس از وقوع حادثه منتشر شد. - اسپوتنیک ایران
اولین فیلم از ناوچه ایرانی کنارک پس از وقوع حادثه منتشر شد.

پیش از این گزارشهایی در رادیو تلویزیون دولتی ایران IRIB اطلاعاتی مبنی بر امکان اصابت موشک به این شناور به دلیل عدم رعایت فاصله از هدف در مانور، منتشر شده بود.

در همین زمینه ارتش ایران بیانیه ای صادر به این شرح صادر کرده است؛

" عصر روز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهاي نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک كنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دريادلان نيروي دريايي به فيض شهادت نائل آمدند.

شناور حادثه‌ دیده کنارک طي عملیاتی برای بررسی های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است. ️انتظار می‌رود تا بررسی دقیق تیم های کارشناسی حاضر در محل حادثه از هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص پرهیز شود."

این اخبار همچنین مورد توجه مردم و کاربران شبکه های مجازی قرار گرفت که در ادامه برخی از آنها را مرور خواهیم کرد؛

کاربری به نام "خطای انسانی" در توئیتر با اشاره به جایگزین شدن تعهد بجای تخصص و احتمال خطای انسانی در این حادثه مطلبی را منتشر کرده است؛

همچنین کابر دیگری به نام "کفشنده" با انتشار عکسی از یک کفتار در توئیتر خود، این قضیه را از زاویه واکنش خبرگزاریهای فارسی زبان خارجی مورد بررسی قرار داده؛

به طور کلی، واکنش ها را می توان به این دو گروه تقسیم کرد، گروهی که با حمایت همه جانبه، خطای انسانی را قابل چشم پوشی می‌دانند و بر واکنش های رسانه های بیگانه می تازند و به آنها واکنش نشان می دهند.

گروه دیگر، تکرار اشتباهاتی از این دست را نشانه عدم وجود تخصص کافی و بی توجهی به جان انسانها دانسته و خواستار اعلام شفاف و سریع  دلایل این حادثه هستند. این گروه در مطالب منتشر شده اغلب به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز اشاره می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала