انتشار مشخصات فنی شناور کنارک

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتشار مشخصات فنی شناور کنارک
انتشار مشخصات فنی شناور کنارک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشخصات فنی شناور کنارک که حین تمرین دریایی به اشتباه مورد هدف قرار گرفته شد، منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، ناوچه کنارک در آخرین به روز رسانی خود در مهرماه ۱۳۹۷ به نیروی دریایی ارتش پیوست. این ناوچه بر اساس گفته مقامات مسئول در اوج تحریم‌ها با بهره گیری از دانش و تکنولوژی بومی ساخته شد تا زمینه افزایش امنیت دریایی ایران را در دریای عمان و اقیانوس هند فراهم کند.

ناوچه ایرانی به اشتباه هدف قرار گرفته شد - اسپوتنیک ایران
ناوچه ایرانی به اشتباه هدف قرار گرفته شد

ناوچه کنارک متعلق به ناوچه های کلاس هندیجان است که به دو لانچر دو تایی موشک نور تجهیز شده اند. از قابلیت و توانایی کلاس هندیجان می توان به مین ریزی و پذیرش۴۰ تن بار بر روی عرشه اشاره کرد. شناورهای کلاس هندیجان از جمله ناوچه کنارک دارای ۴۷ متر طول و ۸.۵ متر عرض و آبخور ۲.۹ متری دارند. 

تسلیحات این ناوچه یک قبضه توپ ۲۰ میلی‌متری و ۴ مقر موشک ضد کشتی نور C-۸۰۲ است و در آن از لانچر‌های پهپاد استفاده شده است.  مین ریزی و حمل آب با ظرفیت ۴۰ تن و پذیرش بار تا سقف ۴۰ تن فقط بر روی عرشه نیز از دیگر توانایی‌های این ناو است.

پیش از این روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس، اعلام کرد که بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک "کنارک" دچار حادثه شد که تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала