شرایط جدید فروش خودرو در ایران اعلام شد

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIشرایط جدید فروش خودرو در ایران اعلام شد
شرایط جدید فروش خودرو در ایران اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر صنعت ایران: برای جلوگیری از دلالی در بازار خودور، خودروسازان مکلف به اجرای برنامه فروش به نحو خاصی هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، معاون وزیر صمت(وزارت صنعت، معدن و تجارت) ایران گفت: بر اساس مصوبات جلسه امروز، همه خودروسازان مکلفند برنامه ماهانه تولید خود را به سازمان حمایت اعلام کنند و این تولید به‌دقت در بازه‌های سه‌ماهه مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: با هدف جلوگیری از حضور سوداگران و دلالان در بازار خرید و فروش خودرو، خودروسازان مکلف شدند برنامه فروش خود را به‌نحوی ارائه کنند که ضمن به صفر رسیدن حضور دلالان، دسترسی به سایت‌های فروش سهل الوصول باشد و امکان هک کردن این سایت‌ها و ثبت‌نام از روش‌های نامتعارف، وجود نداشته باشد.

نماینده ایران از عملکرد مجلس در ارتباط با خودرو انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
نماینده ایران از عملکرد مجلس در ارتباط با خودرو انتقاد کرد

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایران گفت: همه شبکه‌های مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری که در عرصه آگهی خودرو فعال هستند باید اولاً از وجود خودرو برای فروش هنگام درج آگهی مطمئن باشند و قیمت این آگهی نیز باید متعارف باشد که عبارت است از قیمت مصوب درب کارخانه به‌علاوه درصدی بابت سود فروش. همچنین درج آگهی معاوضه و تعویض خودرو در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی ممنوع خواهد بود.

وی گفت: تا زمانی که شورای رقابت قیمت‌های جدید را ابلاغ نکند، قیمت‌های مصوب فعلی همچنان ملاک عمل خواهد بود. ثبت‌نام کنندگان باید حتماً بالای 18 سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت‌نامی استفاده نکرده باشند. همچنین کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت‌نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت‌نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد. همچنین خودروسازان مکلف هستند 60 درصد تولیدات خود را به تعهدات قبلی و 40 درصد را به ثبت‌نام‌های فروش فوق‌العاده تخصیص دهند.

تابش ادامه داد: از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته شده از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده در حکم اختفا و احتکار خواهد بود. همچنین پیشنهاد داده‌ایم که در فروش فوق‌العاده، سایت خودروسازان تا مدتی باز باشد و بعد به‌روش قرعه‌کشی، خودرو تحویل مشتریان برنده شود و ودیعه بقیه خودروسازان عودت داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала