ترکیه هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک خود در لیبی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت

© REUTERS / Murad Sezerترکیه هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک خود در لیبی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت
ترکیه هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک خود در لیبی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به اماکن دیپلماتیک این کشور در لیبی با پاسخ نظامی همراه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورتی که اماکن دیپلماتیک این کشور در لیبی هدف حمله قرار گیرد، پاسخ نظامی خواهد داد.

واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش - اسپوتنیک ایران
واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش

ایتالیا روز جمعه حمله به منطقه نزدیک سفارت این کشور و ترکیه در طرابلس را محکوم کرد. وزارت امور خارجه ایتالیا ارتش خلیفه حفتر را مسئول این حملات دانسته و از کشته شدن دست‌کم دو نفر در این حملات خبر داد.

در بیانه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: در لیبی تشکلات غیرقانونی مرتبط با خلیفه حفتر، در روزهای اخیر حملات به غیرنظامیان و ساختار‌های غیرنظامی، به ویژه در طرابلس، را شدت بخشیده اند. تنها همین نهم ماه مه بیش از یکصد راکت شلیک کرده اند، همچنین مناطق مسکونی در مرکز طرابلس را هدف بمباران توپخانه ای شدید قرار دادند.

این وزارتخانه همچنین ادعا کرد که هدف از حملات اخیر که در نتیجه آن‌ها چندین تن کشته یا زخمی شده‌اند، اماکن دیپلماتیک، از جمله سفارت ترکیه، بوده است. وزارت خارجه ترکیه این حملات را جنایت جنگی نامید.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه همچنین آمده است: مجددا تکرار می‌کنیم، در صورتی که حملات با هدف اماکن و مراکز دیپلماتیک ما در لیبی انجام شوند، ما نیروهای حفتر را به عنوان هدف قانونی قلمداد می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала