ساخت بیورآکتور کشت سلولی در ایران برای اولین بار

© Depositphotos.com / Sciencepicsساخت بیورآکتور کشت سلولی در ایران برای اولین بار
ساخت بیورآکتور کشت سلولی در ایران برای اولین بار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از بیورآکتور کشت سلولی در شرکت‌های دارویی، مراکز علمی، تحقیقاتی و تولید فرآورده های زیستی استفاده می‌ گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدصفا علی فاطمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، زیست فناوری ایران و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اذعان داشت: بیوراکتورها از جمله تجهیزاتی هستند که در کشت انواع سلول‌های جانوری و گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکنون توسط محققان ایرانی طراحی و ساخته شدند.

افطار قرن در تاتارستان - اسپوتنیک ایران
افطار قرن در تاتارستان

علی فاطمی افزود: این دستگاه نقش بارزی در تکمیل فرایند تحقیق و تولید در زیست فناوری دارد، در حال حاضر واردات این دستگاه سخت ‌تر از گذشته است، خوشبختانه موفق شده‌ایم که این محصول دانش بنیان را 40 درصد ارزان ‌تر از نمونه مشابه خارجی بسازیم، و همین باعث شده است، تا دامنه مشتریان داخلی این محصول افزایش پیدا کند.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه خاطر نشان شد: شرکت تولید کننده با بهره‌مندی از توان متخصصین داخلی امیدوار است که بتواند علاوه بر بازار داخلی، به افق‌های صادراتی مورد نظر مجموعه نیز دست یابد.  

 فاطمی افزود: حضور در چند نمایشگاه برگزار شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این شرکت کمک کرد تا با طیف جدیدی از مصرف کنندگان آشنا شود. تاکنون از دو کشور تایلند و سوریه نیز درخواست‌ های داشته ‌ایم و امیدوار هستیم با توجه به کیفیت محصولات و با کمک معاونت علمی و فناوری، بتوانیم محصولاتمان را به دست مشتریان غیر ایرانی نیز برسانیم.

ساخت فرمنتورها، در حجم‌های مختلف از جمله دیگر تولیدات این شرکت است. این دستگاه نیز در حوزه کشت سلولی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала