گزارش و تحلیل

آمریکایی چینی تبار

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolآمریکایی چینی تبار
آمریکایی چینی تبار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چند وقتی است رسانه های جهانی خبری مبنی بر کشته شدن یک محقق آمریکایی چینی تبار که در مورد کرونا در ایالات متحده تحقیق می کرده صحبت می کنند.

اسپوتنیک - در حالیکه این محقق رسما یک آمریکایی بوده و در ایالات متحده ترور شده است؛ اما مشاهده می کنیم رسانه های آمریکایی و غربی به گونه ای بر روی خبر کار می کنند که انگار چین یکی از محققین خود را که در زمینه کرونا تحقیق می کرده کشته و می خواهد چیزی را مخفی کنند.

آمادگی ایران برای تبادل بدون پیش شرط زندانی با آمریکا - اسپوتنیک ایران
آمادگی ایران برای تبادل بدون پیش شرط زندانی با آمریکا

البته مدتی است به دلیل ناکامی های دولت آمریکا در مقابله با کرونا آمریکایی ها تلاش دارند چین را مقصر نشان دهند و همانگونه که قبلا نیز در مقاله دیگری نوشتم نهایت سوء استفاده را از جریان کرونا برای ایجاد فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از پروازهای شرکت ماهان انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز گذشته روی همان مقاله مهر تایید زد و رسما اعلام کرد که ایالات متحده خواهان تحریم شرکت هواپیمایی ماهان می باشد.

هدف اصلی آمریکا هم این است که شرکت هواپیمایی ماهان که توانسته تحریم های آمریکا را بشکند و زمینه سفر ایرانی ها به دیگر کشورهای جهان را فراهم کند زمین گیر کند تا بیش از پیش ایرانی ها را در فشار قرار دهد.

مشاهده می کنیم که همه سیاست های ایالات متحده مبنی بر آن است که بر مردم ایران فشار وارد کنند تا مردم شورش کنند و حکومت را سرنگون کنند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
مقایسه مقامات ایرانی با نازی ها توسط پمپئو در سالگرد خروج آمریکا از برجام

همانگونه که رسانه های آنها تلاش دارند وانمود کنند که چین یک محقق خود را کشته است؛ مشاهده می کنیم که رسانه های آنها تلاش دارند همه مشکلات اقتصادی که بر اثر تحریم ها برای مردم ایران ایجاد شده را گردن حکومت بیاندازند.

نکته قابل تامل در این ماجراها این است که چه قدر رسانه ها می توانند روی ذهن مردم تاثیر بگذارند و چه زیبا آمریکایی ها توانسته اند هم به نقش و تاثیر رسانه پیش از دیگران پی ببرند و هم اینکه از این ابزار برای محقق نمودن اهداف خود استفاده کنند.

در بسیاری از موارد حتی مشاهده می کنیم وقتی که برخی رسانه هایی که همسو با تفکر های سیاست مداران آمریکایی و یا غربی نیستند به معتمد مردم در غرب تبدیل می شوند، غربی ها همه ادعاهای آزادی بیان و رسانه را کنار می گذارند و اقدام به سانسور و تحریم این رسانه ها می نمایند.

در چندین مورد پیش آمده است، که کشورهای غربی فعالیت خبرگزاری اسپوتنیک و یا تلویزیون آر تی و یا کانال های تلوزیونی ایرانی را منع کرده اند و اخیرا نیز سایت های مرتبط با موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران را مصادره کرده اند.

همین نشان می دهد که امروزه رسانه نقش اول را در جبهه جنگ برای آمریکایی ها و غربی ها بازی می کنند و دیگر کشورها اگر نتوانند خود را به رسانه های قدرتمند که توان مقابله با رسانه های غربی را دارند مجهز کنند در این جنگ شکست خواهند خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала