عربستان و قطر در زمینه آمار کرونا در کشورهای عربی رکورد‌دار هستند

© AP Photo / Anmar Khalilعربستان و قطر در زمینه آمار کرونا در کشورهای عربی رکورد‌دار هستند
عربستان و قطر در زمینه آمار کرونا در کشورهای عربی رکورد‌دار هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی و قطر رکورد‌دار موارد ابتلا به کرونا‌ویروس در میان کشورهای عربی هستند.

 براساس داده‌های وزارتخانه‌های بهداشت عربستان و قطر در روز جمعه، این دو کشور همسایه در حال شکستن رکورد در جهان عرب در زمینه همه‌گیری کرونا‌ویروس هستند.

ریاض - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در عربستان

براساس اعلام وزارت بهداشت قطر در توییتر، طی روز گذشته تعداد موارد تشخیص داده شده کروناویروس با دستیابی به یک رکورد به بیشتر از 1.3 هزار نفر رسیده است، در نتیجه، تعداد کل مبتلایان از ابتدای بیماری همه گیر در این کشور کوچک از 20.2 هزار نفر فراتر رفته است. براساس اعلام وزارت بهداشت، موارد جدید عفونت عمدتا در بین کارگران خارجی در نقاط مختلف قطر مشاهده شده است. با این وجود، در کنار رشد موارد، میزان مرگ و میر ناشی از عوارض مربوط به کروناویروس با 12 مرگ و میر یکی از پایین ترین‌ها در جهان است.

به نوبه خود، در عربستان سعودی تعداد موارد جدید عفونت در دومین هفته متوالی شمار جدید مبتلایان به زیر 1.7 هزار نفر نمی رسد و تعداد کل مبتلایان در روز جمعه از 35 هزار نفر فراتر رفته است. از زمان شروع بیماری همه گیر، 229 فوت در این کشور ثبت شده است، تعداد بهبودیافتگان 9،120 نفر است، پیش از این مقامات سعودی هشدار داده بودند که به دلیل رعایت نکردن قرنطینه شخصی، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور می تواند به 200 هزار نفر برسد و سیستم بهداشتی دیگر توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала