وزیر بهداشت ایران: پاییز سختی در پیش خواهیم داشت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر بهداشت ایران: پاییز سختی در پیش خواهیم داشت
وزیر بهداشت ایران: پاییز سختی در پیش خواهیم داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران با برآورد بروز همزمان آنفلوآنزا و کرونا، پاییز سختی را برای این کشور پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اظهار داشت: برآورد می‌شود که در پاییز امسال، آنفلوآنزا و کرونا باهم بروز کنند و پیش بینی می‌شود که یکی از پاییزهای سخت را در پیش داشته باشیم و اگر چنین شد، باید آمادگی کامل داشته باشیم.

کرونا در ایران- شناسایی ۱۵۲۹ مورد جدید  - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران - شناسایی ۱۵۲۹ مورد جدید

وزیر بهداشت ایران تصریح کرد: باید در مورد کرونا در حالت آماده باش باشیم. زیرا اگر ویروس تغییر رفتار دهد، تمام معادلات ما به هم می‌ریزد. در مورد کرونا معتقدیم که اگر در پاییز، پیک بعدی بروز کند و جهش ژنتیک عمده‌ای به سمت خشونت نداشته باشد، دیگر با شرایطی که تاکنون از سر گذرانده‌ایم مواجه نخواهیم شد و با کرونایی آرام‌تر روبه‌رو خواهیم بود. زیرا وقتی ویروس در طبیعت بچرخد، ایمنی را بالاتر می‌برد، دوم اینکه رفتار ویروس به سمت آرام‌تر شدن پیش می‌رود. سوم اینکه امیدواریم داروهای ضدویروس موثرتری را شناسایی کنیم.

نمکی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ نباید به واکسن کرونا امیدوار باشیم، زیرا تولید و ساخت واکسن پروسه‌ای بسیار زمان‌بر است. بنابراین امیدواریم بتوانیم پاییز را به خوبی مدیریت کنیم. در سال جاری، واردات واکسن آنفلوآنزا افزایش خواهد داشت تا تمامی گروه‌های آسیب پذیر بتوانند واکسینه شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала