ثبت رکورد نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا

© AFP 2023 / Jim Watsonثبت رکورد نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا
ثبت رکورد نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نرخ بیکاری در آمریکا پس از رکود بزرگ دهه 1930 میلادی به بالاترین میزان خود رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، اداره آمار وزارت کار آمریکا روز جمعه در گزارشی نرخ بیکاری در این کشور طی ماه آوریل را 14.7 درصد اعلام کرد که این رقم بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا پس از رکود بزرگ دهه 1930 میلادی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارشی که اداره آمار وزارت کار آمریکا موسوم به BLS درباره وضعیت اشتغال در این کشور در ماه گذشته میلادی منتشر کرده است،‌ در ماه آوریل 20.5 میلیون نفر در آمریکا شغل خود را از دست داده‌اند.

رکورد بدهی ملی ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران
رکورد بدهی ملی ایالات متحده آمریکا

نرخ بیکاری در آمریکا تا پیش از وقوع بحران کرونا 3.5 درصد گزارش شده بود (طبق آمارهای اداره آمار وزارت کار آمریکا) و گفته می‌شد که این رقم پایین‌ترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از نیم قرن اخیر است.

با این حال پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی در این کشور، بسیاری از اقتصاددانان هشدار دادند که در ماه ژوئن (اوایل فصل تابستان) نرخ بیکاری در آمریکا دورقمی خواهد شد، اما شدت بحران در آمریکا به حدی است که این پیش‌بینی دو ماه زودتر به واقعیت پیوسته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه ‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب ‌و کارها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به ‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون حدود 1.3 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 75 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала