بنیانگذار زلزله‌ شناسی: پایتخت ایران را تغییر دهید

© Sputnik / Arina Topolevaبنیانگذار زلزله‌ شناسی: پایتخت ایران را تغییر دهید
بنیانگذار زلزله‌ شناسی: پایتخت ایران را تغییر دهید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیانگذار زلزله شناسی در ایران با توجه به زلزله خیز بودن تهران، پیشنهاد تغییر پایتخت ایران را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایران،  بهرام عکاشه بنیانگذار زلزله شناسی در ایران گفت: اعتقاد دارم این حادثه زلزله خیزی را باید جدی بگیریم. ایران از سمت راست روی مناطق فشرده افغانستان، هندوستان و کوه‌ های آلپ قرار دارد و از چپ نیز به‌ دلیل گسترش سلسله زاگرس و البرز در منطقه فشرده و زلزله خیز است.

زلزله ۷ ریشتری در تهران یک فاجعه بین‌المللی خواهد بود - اسپوتنیک ایران
زلزله ۷ ریشتری در تهران یک فاجعه بین‌المللی خواهد بود

وی افزود: برای همین روز به روز انرژی بیشتری در فلات ایران جمع می‌شود و ناگهان این انرژی تخلیه می‌شود که به آن زلزله می‌گوییم. به هر حال بایست آماده باشیم اما عملاً می‌بینیم بین حرف تا عمل تفاوت بسیار است.

بنیانگذار زلزله شناسی در ایران ادامه داد: باید پایتخت را عوض کنیم. تهران به‌ دلیل جمعیت زیاد و زلزله خیز بودن به درد پایتخت نمی‌خورد.

عکاشه گفت: کشور ما هر سال حتماً یک زلزله ۶ ریشتری دارد و در تهران نیز هر ۱۵۰ سال یک بار زلزله ۷ و نیم ریشتری اتفاق می‌افتد. بنابراین باید برای چنین شرایطی آمادگی کافی داشت.

وی تاکید کرد که موضوع وقوع زلزله بر اساس حساب و کتاب ریاضی و ضرب و تقسیم نیست حادثه زلزله با ریاضی بیان نمی‌شود و بستگی به فصل و مسائل دیگری دارد ما همیشه باید آماده باشیم مثل آتش نشان‌ها که همیشه آماده باش هستند. زلزله به هیچ کشوری خبر نمی‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала