گزارش و تحلیل

پنج هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری داده می شود

CC BY 2.0 / IRNA / پنج هزار میلیارد تومان به بیمه ی بیکاری داده می شود
پنج هزار میلیارد تومان به بیمه ی بیکاری داده می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان برنامه و بودجه طی روزهای گذشته در توییتی از سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خواست کرد تا در جلسه ‌ای به اولویت سنجی درباره بودجه یک میلیارد یورویی اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی برای مصارف بهداشت کشور در دوران کرونا بپردازند.

اسپوتنیک - ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران درباره این بودجه و شیوه اختصاص آن به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد؛ بودجه ذکر شده یک میلیارد یورو هست که از این مبلغ ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان که رقمی نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان است به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافته و در زمینه ی مقابله با کرونا استفاده خواهد شد.

دعوت از وزیر بهداشت ایران برای تعیین اولویت واریز 1 میلیارد یورو به خزانه  - اسپوتنیک ایران
دعوت از وزیر بهداشت ایران برای تعیین اولویت واریز 1 میلیارد یورو به خزانه

حدود ۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ به صندوق حمایت از بیمه بیکاری اختصاص خواهد یافت، با همکاری سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های نظارتی دیگر تقسیم‌ بندی های مناسبی روی این مبلغ صورت گرفته، اقدامات عمده تقویتی و پیشگیرانه از جمله تقویت سیستم درمانی کشور برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا اندیشیده شده هم از لحاظ مسائل زیربنایی و هم از لحاظ مسائل جاری.

تخصیص اولیه هم صورت گرفته و حدود چهار هزار و  چند صد میلیارد تومان از این بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و برنامه ‌ریزی‌های اولیه برای آن نیز صورت گرفته و امیدواریم که بقیه مبلغ هم به زودی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد.

دکتر ایرج حریرچی درباره افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان خوزستان اظهار داشت: آمار ابتلا به کرونا طبق داده های ما در استان خوزستان روند افزایشی دارد از مردم خوزستان تقاضا داریم تا به فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه ای را انجام دهند، اگرچه خود اپیدمی، روند آن و مرحله پیک آن در استان خوزستان و برخی از استان‌های جنوبی ما نسبت به سایر استان ها دیرتر آغاز شد.

وی در ادامه افزود: استان تهران پیشتر هم درصد بالایی از آمار ابتلای کشور را به خود اختصاص داده بود و این به دلیل جمعیت بالای این استان است و استان خوزستان هم آمار بالایی از ابتلا را دارد و مهمتر از همه روند افزایشی این استان هست، اگر در استان یا شهری بازگشایی ها موجب افزایش روند ابتلا به بیماری کرونا شود یا اپیدمی خاص استانی مانند خوزستان روند افزایشی کرونا در آن استان را نشان دهد حتماً تصمیمات سختگیرانه تر و بازگشت به گذشته را خواهیم داشت.

البته شرایط اجتماعی زندگی در استان‌ها و شهرها تاثیر چشمگیری را در روند ابتلا به کرونا دارد برای مثال در شهر اهواز ما رتبه دوم حاشیه ‌نشینی را داریم و تمرکز افزایش ابتلا به کرونا در استان خوزستان در شهر اهواز است که حتماً باید تدابیر خاصی در این زمینه چیده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала