ملکه بریتانیا از متحدان کشورخود در جنگ دوم جهانی سپاسگزاری کرد

© REUTERS / Victoria Jones/Poolملکه بریتانیا از متحدان کشورخود در جنگ دوم جهانی سپاسگزاری کرد
ملکه بریتانیا از متحدان کشورخود در جنگ دوم جهانی سپاسگزاری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الیزابت دوم، ملکه بریتانیا از شهروندان کشور خود و متحدان بریتانیا در مبارزه با آلمان نازی سپاسگذاری کرده و از آنها به خاطر نشان دادن قدرت و شجاعت در سال های جنگ دوم جهانی قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیام الیزابت دوم به مناسبت  75 ـ مین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم از تلویزیون بریتانیا پخش شده است.

ملکه بریتانیا در پیام خود گفت: "من با یادآوری سخنان پدرم و جشن های شاد در ماه مه 1945 که ما شخصاً در برخی از آنها شرکت داشتیم ، از قدرت و شجاعت نشان داده شده توسط بریتانیا ، کشورهای مشترک المنافع و متحدان ما سپاسگزاری می کنم. نسل دوره جنگ  می دانست که بهترین راه برای بزرگداشت یادبود کسانی که از جنگ برنگشتند اینست که چنان عمل شود که چنین چیزی دیگر هیچگاه  تکرار نشود. بزرگترین ادای احترام به قربانیان آن زمان اینست که کشورهایی که زمانی دشمنان قسم خورده یکدیگر بودند ، اکنون دوست هستند و دست به دست یکدیگر برای رسیدن به صلح، سلامتی و رفاه برای همه ما تلاش می ورزند. "

سخنرانی پوتین به مناسبت 75 ـ مین سالگرد پیروزی بر آلمان نازی - اسپوتنیک ایران
سخنرانی پوتین به مناسبت 75 ـ مین سالگرد پیروزی بر آلمان نازی

جنگ جهانی دوم  از سال ۱۹۳۹ تا سال ۱۹۴۵ ادامه داشت. بیشتر کشورهای جهان از جمله قدرت‌های بزرگ در این جنگ شرکت کردند و کم‌کم در قالب دو اتحاد نظامی در برابر هم قرار گرفتند: دستهٔ نخست، متفقین و دستهٔ دوم به رهبری آلمان نازی  نیروهای محور نام داشت. این دو اتحاد نظامی یک جنگ تمام‌عیار راه انداختند که در اثر آن بیش از ۱۰۰ میلیون تن از بیش از ۳۰ کشور جهان درگیر شدند. کشته‌های جنگ جهانی دوم بین  ۷۰ تا ۸۵ میلیون نفر تخمین زده می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала