دبیرکل سازمان ملل: جذب نیرو از سوی تروریست‌ها و نئو نازی‌ها در اینترنت در حال افزایش است

© AP Photo / Seth Wenigدبیرکل سازمان ملل: جذب نیرو از سوی تروریست‌ها و نئو نازی‌ها در اینترنت در حال افزایش است.
دبیرکل سازمان ملل: جذب نیرو از سوی تروریست‌ها و نئو نازی‌ها در اینترنت در حال افزایش است. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در خصوص افزایش روند جذب نیرو و رادیکال کردن جامعه از سوی تروریست ها و نئونازی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: " تروریست‌ها و نئو نازی‌ها در حال افزایش روند جذب و رادیکال کردن جامعه با استفاده از اینترنت هستند."

گوترش گفت: " من بسیار نگران هستم که تروریست‌ها و نئو نازی‌ها در حال افزایش روند جذب نیرو و رادیکال‌سازی با استفاده از اینترنت و فناوری مدرن هستند."

وی افزود: " آنها مانند هر نوجوان مدرن از نظر فن‌آوری باهوش و حسابگر هستند."

وی گفت، در همان زمان، گروه های افراطی و تروریستی فیلم هایی را در جدیدترین سیستم عامل ها و برنامه های کاربردی منتشر می کنند که اغلب به ویژه برای فریب جوانان ساخته شده است. گوترش گفت: " پیام های آنها از وعده های دروغین رستگاری و تحریک های واقعی با هدف گرفتن آسیب پذیرترین بخش های جامعه اشباع شده است."

به عقیده وی، والدین، معلمان و همه مقامات باید فوراً اقداماتی را علیه "گسترش این نفرت زیرزمینی" انجام دهند.

دبیر کل گفت: "سازمان ملل متحد کاملاً درگیر این نبرد است. سال گذشته من استراتژی سازمان ملل و برنامه اقدام برای مقابله با اظهارات نفرت انگیز را راه اندازی کردم. در آن ما از توانایی های سازمانی خود، مکانیسم های حمایت از حقوق بشر و کار برای یک جامعه صلح آمیز، فراگیر و مرفه استفاده می کنیم."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала