حریرچی: تهران پاشنه آشیل کنترل کرونا در کشور است

© Photo / IRNAحریرچی: تهران پاشنه آشیل کنترل کرونا در کشور است
حریرچی: تهران پاشنه آشیل کنترل کرونا در کشور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران با اشاره به روند نزولی همه‌گیری کرونا‌ویروس در ایران، وضعت در برخی شهرستان ها را افزایشی اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران در روز شنبه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در ارتباط با روند کنترل کرونا‌ویروس گفت: " تهران به دلیل جمعیت بالا، درصد بالایی از ابتلاها را داشته است. روند خوزستان هم افزایشی است. قاعدتا سیاست ما به صورت شهرستانی و بر اساس کم خطر، خطر متوسط و خطر بالاست. اگر در جایی بازگشایی‌ها موجب افزایش بیماری شود و یا به دلیل خصوصیت اپیدمی یک شهرستان و یا خصوصیات اجتماعی آنجا، بازگشایی باعث شود که با تشدید موارد ابتلا مواجه شویم، حتما تصمیمات سختگیرانه‌تر و بازگشت به گذشته را خواهیم داشت."

بازداشت  شایعه‌سازان  کرونایی در ایران  - اسپوتنیک ایران
بازداشت شایعه‌سازان کرونایی در ایران

وی خاطرنشان کرد: " اهواز دومین شهر کشور از نظر میزان حاشیه نشین محسوب می‌شود و در حال حاضر تمرکز موارد افزایش بیماری در خوزستان هم در اهواز است که حتما باید تدابیر مناسبی برایش چیده شود. امروز هم جلسه ستاد استان تهران با حضور وزیر بهداشت و مسولان استانی و سایر دستگاه‌های استانی بود. خود تهران هم از نظر خصوصیات خاصی که از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناوری که روزانه به تهران اضافه می‌شود و از نظر تبادلی که با مناطق دیگر دارد و از این نظر که تعداد قابل توجهی از مردم به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند، جای مهم و خطیری برای ماست و می‌تواند در کنترل کرونا پاشنه آشیل ما باشد."

معاون وزیر بهداشت همچنین در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: " درباره مدارس گفته می‌شود اولین جایی باشند که بسته می‌شوند و آخرین جایی باشند که باز می شوند. همانطور که اعلام شده با توجه به اینکه روند کلی کشور در حوزه کرونا نزولی است، اگر این روند نزولی حفظ شود و ادامه یابد، ممکن است بعد از ماه رمضان تصمیمات و پیشنهاداتی در ستاد کشوری ارائه شود. "

شهری که بیش از 30% ساکنان آن به کرونا مبتلا شدند، کجاست؟ - اسپوتنیک ایران
شهری که بیش از 30% ساکنان آن به کرونا مبتلا شدند، کجاست؟

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره بازگشایی رستوران‌ها، گفت: " واقعیت این است که رستوران بیرون بر به این معنی نیست که حتما با پیک برده شود و اگر فردی خودش هم حضورا به رستوران مراجعه کند و غذا را دریافت کرده و ببرد، بیرون بر محسوب می شود، اما اگر در رستوران سرو و غذا خوردن انجام شود و یا وضعیت بیرون‌بر منجر به ایجاد صف شود که در آن رعایت فاصله‌گذاری نمی‌شود، مضر است و باید از آن جلوگیری شود. "

وی از مردم خواست به هر مرکزی که مراجعه می‌کنند، با موبایل خودشان QR کد آن مرکز را درخواست کرده و آن را با موبایل اسکن کنند. به گفته حریرچی اگر این اقدام انجام شود، درباره فاصله‌گذاری و بهداشت محیط و وضعیت بهداشتی چهار سوال مطرح می‌شود و مردم می توانند گزارش دهند. " این اقدام حق اولیه مردم است و از آنها می‌خواهیم که این اقدام را انجام دهند و یا اگر مورد خلافی دیدند با سامانه 190 تماس بگیرند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала