آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد
آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارشال بیلینگسلیا ، فرستاده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات در مصاحبه با واشنگتن تایمز اعلام کرد پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) با روسیه باید شامل سیستم های جدید تسلیحاتی شود.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال بیلینگسلیا اظهار داشت گفته می شود اقتصاد روسیه به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا گویا "در حال ویران شدن" است و بودجه آن وابسته به قیمت بالای نفت است که در آینده نزدیک در سطح بالایی قرار نخواهند داشت .

فرستاده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده گفت: "ما نمی خواهیم چیزی را (از قرارداد) حذف کنیم این سیستم های تسلیحاتی را مستثنی کنیم. آنها باید براین (پنج برنامه) جدید خط کشیده و دور بیندازند."

پوتین یکی از شخصیت های سرنوشت ساز دهه اخیر نامیده شد - اسپوتنیک ایران
پوتین: حتی همین فردا حاضریم پیمان استارت نو را تمدید کنیم

توضیحات داده شده در پرانتزها متعلق به این روزنامه آمریکایی است که گزارش داده ببلینگسیا دو موشک را در ذهن داشته که مشمول شرایط استارت نو می شوند ، یعنی موشک بین قاره ای جدید سرمت و موشک هایپرسونیک آوانگاردو همچنین سه سامانه دیگر که مشمول استارت نو نمی شوند: سیستم موشکی هایپرسونیک کینژال ، موشک کروز پیشرفته قاره پیمای بوروستنیک و یک وسیله زیردریایی  بدون سرنشین با امکان تجهیز به سلاح های هسته ای.

ببلینگسیا از پاسخ دادن به این سوال که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به تمدید استارت نو گرفته یا نه ، امتناع ورزید. وی گفت: "ما می خواهیم بفهمیم که چرا روسها اینقدر با اصرار می خواهند استارت نو را تمدید کنند ما می خواهیم روسها برای ما توضیح دهند که چرا این به نفع ماست".

به گفته فرستاده ویژه ، ایالات متحده آمریکا در حال به پایان رساندن کار تدوین استراتژی تسلیحاتی خود است. بیاینگسیا اضافه کرد: "(پس از آن) من آماده گفتگو با روسها ، شنیدن  نظرات آنها و در گ این خواهم بود چرا آنها اینقدر با اصرار می خواهند استارت نو را تمدید کنند."

پیمان استارت نو در سال 2010 بین دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فوریه سال 2011 اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند بیشتر باشد. حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 تعیین شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала