زلزله ۷ ریشتری در تهران یک فاجعه بین‌المللی خواهد بود

© Sputnik / Arina Topolevaزلزله ۷ ریشتری در تهران یک فاجعه بین‌المللی خواهد بود
زلزله ۷ ریشتری در تهران یک فاجعه بین‌المللی خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان مدیریت بحران ایران وقوع زلزله ۷ ریشتری در تهران را یک فاجعه بین‌المللی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران در خصوص آمادگی تهران برای وقوع حادثه‌ای بزرگ از جمله زلزله اظهار داشت: اگر در تهران زلزله‌ای با بیش از ۷ ریشتر اتفاق بیفتد، قطعاً خدمات‌رسانی و امدادرسانی پیچیده و سخت خواهد بود.

استاندار تهران درباره خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
استاندار تهران درباره خسارت های جانی و مالی ناشی از زلزله صحبت کرد

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران تصریح کرد: ما اگر زلزله ۷ ریشتری را بر روی یکی از گسل‌های تهران داشته باشیم، قطعا ۲ میلیون نفر تحت‌تأثیر این زلزله قرار می‌گیرند و خانه‌هایشان را و بعضاً جانشان را از دست خواهند داد. دیگر افراد نیز تحت‌تأثیر غیرمستقیم این زلزله خواهند بود؛ بنابراین پیشگیری در خسارت‌های زلزله مهمترین و بهترین راهکار است.

نجار بیان داشت: سالهاست که به ساخت و سازهای درست در کشور به خصوص در تهران اشاره می‌کنیم. بارها اعلام کرده‌ایم که از مصالح استاندارد و مناسب در ساخت ساختمان‌ها استفاده شود و همین موضوع یک اقدام بسیار مهم در پیشگیری از خسارت‌های زلزله است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر می‌توان گفت که تنها ۲۰ درصد با تمامی امکانات و تجهیزات، آمادگی برای مقابله با بحران زلزله داریم. در حال حاضر براساس قانون جدید مدیریت بحران، یک کار ارزشمندی که صورت گرفته این بوده که ۳۰ استان کشور معین استان تهران هستند که در صورت وقوع بحرانی بزرگ، برای هر منطقه تهران یک استان معین شده است تا کمک‌های لازم را داشته باشند و مشخص شده که در صورت بحران، در تهران در کدام نقطه مستقر شوند و امدادرسانی لازم را داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала