نخستین گفتگوی تلفنی پوتین و جانسون

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر نخستین گفتگوی تلفنی پوتین و جانسون
نخستین گفتگوی تلفنی پوتین و جانسون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس برای نخستین بار به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای نخستین بار به صورت تلفنی گفتگو کردند.

پیام پوتین به جانسون با آرزوی بهبودی و سلامت کامل

 - اسپوتنیک ایران
پیام پوتین به جانسون با آرزوی بهبودی و سلامت کامل

بنا به اعلام سرویس خبری کرملین، امروز جمعه، رهبر دو کشور در تماس تلفنی، 75 امین سالگرد پیروزی بر نازیسم را به یکدیگر تبریک گفتند و آمادگی خود برای ادامه تعاملات میان دو کشور را اعلام کردند.

ولادیمیر پوتین به ویژه خاطرنشان کرد که روسیه شاهکار دریانوردان انگلیس، اعضای کاروانهای شمالی که به لطف آنها ارتش و صنعت شوروی سلاح ها و مواد لازم را در طول جنگ دریافت کردند، به یاد می آورد. بوریس جانسون نیز به نوبه خود از طرف مردم انگلیس در رابطه با سهم قاطع اتحاد جماهیر شوروی و نیروهای مسلح آن در دستیابی به پیروزی بر یک دشمن مشترک ابراز قدردانی کرد.

طرفین همچنین تاکید کردند، همکاری های دوران جنگ یادآور اهمیت تلاش های مشترک در مقابله با چالش و تهدیدهای امروز که در حال حاضر اپیدمی کرونا یکی از این تهدیدها به شمار می رود، است.

سرویس خبری کرملین در خصوص این گفتگو تلفنی می‌افزاید: طرفین آمادگی خود را برای ایجاد گفتگو و تعامل در مورد موضوعات دوجانبه و همچنین برای حل مسائل بین المللی ابراز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала