زمان تحویل اس ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر تاریخ تحویل اس ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد
تاریخ تحویل اس  ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی کریوروچکو ، معاون وزیر دفاع روسیه به مجله روسی "دفاع ملی" (ناسیونالنایا آبارونا) اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه قصد دارند اولین سامانه های موشکی پدافند هوایی اس ـ 500 را در سال آینده میلادی تحویل بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک ، معاون وزیر دفاع روسیه  گفت در نظر است قرارداد دولتی برای خرید اس  ـ 500  در سال 2021 منعقد شود که در آن تحویل این سامانه های موشکی به ارتش  تا سال 2025 پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مرحله آزمایش های مقدماتی در حال انجام است و بخش مادی (این موشک ها)  در میدان آزمایش قرار دارند."

سامانه موشکی پدافند هوایی اس ـ 500 - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سامانه موشکی پدافند هوایی اس ـ 500 + داده نمایی

گفتنی است که تحویل سامانه های موشکی دوربرد  پدافند هوایی اس  ـ 500 به ارتش روسیه طی چند سال گذشته به طور مکرر به تأخیر افتاده است.

طوری که ، پاول سوزینف طراح ارشد "آلماز – آنتی"، موسسه سازنده  اظهار داشته  اس  ـ 500  قادر خواهد بود اهداف واقع در فاصله صدها کیلومتری از زمین را رهگیری کند.

 اس ـ 500 "پرومتی"  (Triumfator-M)، نسل جدید سامانه های دفاع هوایی زمین به هوا است. این یک سامانه اونیورسال دوربرد برای رهگیری در ارتفاع زیاد با پتانسیل افزایش یافته دفاع موشکی بوده و قادر به رهگیری موشک های بالستیک است. اس ـ 500 سیستم پیشرفته قادر به هدف قرار دادن نه تنها اهداف بالستیک ، بلکه همچنین اهداف آیرودینامیکی (هواپیماها ، هلیکوپترها و  سایر اهداف هوایی) و همچنین موشک های کروز است.

شعاع تخریبی اس ـ 500 در حدود 600 کیلومتر است. علاوه بر این ، این سیستم قادر خواهد بود تا ده هدف مافوق صوت بالستیک را که با سرعتی تا هفت کیلومتر در ثانیه پرواز می کنند ، شناسایی کند و به طور همزمان برخورد کند ، و همچنین کلاهک موشک های هایپر سونیک را از بین ببرد.

اس ـ 500 از لحاظ مشخصات خود به میزان قابل توجهی از  اس 400 و رقیب آمریکایی آن یعنی Patriot Advanced Capability-3 برتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала