اظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا

© REUTERS / Alexander Dragoاظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا
اظهارنظر جالب ترامپ درباره دلیل همه گیر شدن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت كه دلیل همه گیر شدن کووید ـ 19 عدم شایستگی و بی لیاقتی مقامات چین بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ با اشاره به مقامات چین به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: "یک اتفاقی افتاده است. یا آنها اشتباه وحشتناکی را انجام داده اند ... این احتمالاً به خاطر عدم شایستگی و بی لیاقتی آنها  بود. یک کسی احمق بود. آنها کار خود را درست انجام ندادند. بسیار متاسف هستم."

شیوع  کرونا ویروس در جهان از  چین آغاز شد و ایالات متحده همچنان به این خاطر متحمل بیشترین تلفات شده است.

کرونا یا ترامپ؛ مشکل اصلی آمریکایی ها چیست؟  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا یا ترامپ؛ مشکل اصلی آمریکایی ها چیست؟

پیش از این ، مایك پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا احتمال داده بود كه این ویروس می تواند از آزمایشگاه شهر ووهان ، جایی كه در حال  مطالعه نوع جدید ویروس کرونا هستند، به بیرون درزکرده باشد. لازم به ذکر است که چین این ادعاها را رد می کند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала