آغاز به کار سیستم ازدواج آنلاین در عربستان

© Depositphotos.com / Info.ksphoto.co.zaآغاز به کار سیستم ازواج آنلاین در عربستان
آغاز به کار سیستم ازواج آنلاین در عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا پروژه ازدواج آنلاین پس از پایان محدودیت های کرونایی اعمال شده در عربستان همچنان ادامه خواهد داشت؟

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به شیوع ویروس کرونا، دادگستری عربستان سعودی برنامه ای با عنوان "ازدواج آنلاین" راه اندازی کرد که متقاضیان می توانند از راه دور دریافت کنند. در عین حال وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد که دولت در نظر دارد برای کسانی که مایل به ازدواج از راه دور هستند، یک سمینار آموزشی برگزار کند.

کرونا ویروس در نیویورک - اسپوتنیک ایران
ازدواج از راه دور در نیویورک

کارشناسان سعودی درباره چگونگی واکنش جامعه به این موضوع و آیا اینکه برای جوانان سعودی راحت خواهد بود به خبرگزاری اسپوتنیک توضیحاتی ارائه دادند.

وزارت دادگستری عربستان اعلام کرد که تا روز اواسط هفته جاری، تنها در ریاض 542 عقدنامه آنلاین به ثبت رسیده است. این سیستم از 16 مارس، زمانی که دولت عربستان محدودیت های کرونایی را اعمال کرد، آغاز به کار کرده است. ظاهرا این سیستم پس از اتمام دوران قرنطینه همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. این سیستم آنلاین برای ثبت ازدواج بسیار راحت بوده و تا پیش از ثبت پایانی می توان شرایط را به صورت نامحدود تغییر داد.

مجید احمد بن السویق، مشاور اقتصادی معتقد است که راه اندازی این سیستم یکی از برنامه های چشم‌انداز 2030 است و یک پیشرفت بزرگ در تجارت این کشور محسوب می شود.

وی افزود: این در واقع یک پیشرفت بزرگ به سمت اجرای طرح چشم‌انداز 2030 است.

این کارشناس با اشاره به اینکه جوانان و کارمندان وزارتخانه چگونه برای تهیه این سیستم آماده می شوند، خاطرنشان کرد: پادشاهی عربستان آموزش های آنلاین رایگان برای زوج هایی که مایل به ثبت ازدواج از راه دور هستند، ترتیب داده است. آموزش آنلاین نیز به کارمندان این بخش ارائه می شود. از زمان افتتاح این سرویس، بیش از 300 کارمند این سرویس بیش از 2000 سند ازدواج به ثبت رسانده اند.

این کارشناس همچنین در خصوص مزایای این سرویس گفت: می توان تاریخ ازدواج را خیلی سریع رزرو کرد و مدارک پزشکی لازم را می توان خیلی سریع به مدارک مورد نیاز اضافه کرد و همچنین دریافت عقدنامه نیز بسیار ساده شده است.

شهیر النهاری، کارشناس دیگر سعودی گفت: مدیریت مشاغل از راه دور سیستمی جدیدی در عربستان سعودی است. این روش به دولت کمک می کند تا به مردم خدمات بیشتری را در زمان کمتری ارائه دهد.

وی گفت: بزودی عربستان قادر خواهد بود تمام مراحل اداری را از راه دور انجام دهد که این امر باعث کاهش صف ها در وزارتخانه ها می شود.

این کارشناس افزود؛ این روند برای اجرای چشم انداز 2030 عربستان آغاز شده بود که با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده این روند زودتر از زمان انتظار آغاز به کار کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала