بازداشت یکی از مسئولان داعش در سوریه

© REUTERS / Rodi Saidبازداشت یکی از مسئولان داعش در سوریه
بازداشت یکی از مسئولان داعش در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای موسوم به «مبارزه با تروریسم» وابسته به شبه نظامیان کُرد خبر دادند که مسئول مالی هسته‌های داعش در شهر رقه سوریه را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، در بیانیه این نیروها آمده است: «نیروهای امنیتی ویژه ما روز چهارشنبه ششم ماه می، توانستند مسئول مالی هسته‌های داعش در شهر رقه را بازداشت کنند».

شبکه «هاوار»‌ ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «پس از عملیات رصد، پیگیری و گردآوری اطلاعات درباره فعالیت عناصر غیر فعال داعش، نیروهای ما توانستند از محل حضور احمد محمد العلی مسئول مالی داعش، اطمینان پیدا کنند».

درگیری سنگین نیروهای کرد سوریه با داعش - اسپوتنیک ایران
درگیری سنگین نیروهای کرد سوریه با داعش

نیروهای مبارزه با تروریسم گفتند که در جریان یک «عملیات منحصر به فرد»، یگانهای امنیتی به همراه نیروهای ویژه کُرد، توانستند این عنصر داعش را بازداشت کنند.

در این بیانیه تأکید شد، نیروهای امنیتی، همچنین مبالغ مالی و ارزهای مختلفی مانند دلار آمریکا، لیره ترکیه و سوریه را در محل اقامت وی کشف و ضبط کردند.

در جریان تفتیش محل اختفای این عنصر داعش، سه موبایل کشف شد که العلی با استفاده از آن، با عناصر داعش تماس داشته است.

اخیرا عناصر کُرد، تدابیر امنیتی را در شهر رقه افزایش داده‌اند تا بتوانند عناصر بیشتری از گروه داعش را بازداشت کنند.

علیرغم این اقدامات، شبه‌نظامیان کُرد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، بارها با عناصر داعش، علیه ارتش سوریه همکاری کردند که مهمترین آن، خروج داعش از شهر رقه بود.

پس از این اقدام، اخیرا منابع خبری از همکاری کُردها، عناصر آمریکایی، تروریست‌های جبهه النصره و ترکیه برای غارت نفت سوریه خبر دادند .

دولت و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که حضور آمریکایی ها در شرق و شمال شرق سوریه برای غارت و چپاول منابع نفتی سوریه غیر قانونی است و آنها باید از این مناطق خارج شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала